En person sitter i förarsätet på en stillastående T-Cross med dörren öppen och tittar på en mobil

Aktivera VW Connect och We Connect

De smarta onlinetjänsterna från VW Connect och We Connect gör livet enklare – innan, under och efter varje resa. Här visar vi dig, steg för steg, hur du enkelt själv kan koppla upp din bil och aktivera funktionerna.
Din återförsäljare hjälper dig också gärna med de första stegen, redan innan bilen levereras, och kan starta aktiveringsprocessen tillsammans med dig.

Bara några steg och din bil blir uppkopplad

Observera att för att kunna använda onlinetjänsterna krävs ett användarkonto där du skapar ett personligt Volkswagen ID och tecknar även ett separat avtal med Volkswagen AG för att kunna anvädanda de mobila onlinetjänsterna.

01. Ladda ner Volkswagen-appen

02. Skapa ett Volkswagen ID/användarkonto 

Logga in i appen med ditt Volkswagen ID. Om du inte har skapat ett Volkswagen-ID leder appen dig genom registreringen steg för steg.

Logga in eller registrera digÖppnar nytt fönster/tab

03. Lägg till en bil

Lägg till din bil i ditt användarkonto i Volkswagen-appen med hjälp av chassinumret. Chassinumret hittar du bakom vindrutan på din Volkswagen eller i registreringsbeviset.

04. Aktivera VW Connect eller We Connect

Teckna VW Connect- eller We Connect-avtalet på det sätt som visas i appen och navigera sedan i ditt infotainmentsystem till ”Anslut VW Connect/We Connect”. Följ instruktionerna i appen.

Mer information och en detaljerad beskrivning av hur VW Connect eller We Connect aktiveras kan du ladda ner i PDF-format här.

Videoinstruktioner

För ID.-modeller

Remaining time, --:--

För övriga Volkswagen-modeller

Remaining time, --:--

Ta hjälp av din återförsäljare

Ska du snart ta emot din nya Volkswagen? Din återförsäljare hjälper dig gärna med de viktigaste stegen, redan innan bilen levereras, som till exempel att skapa ett Volkswagen ID – så att du kan komma igång och bli uppkopplad ännu snabbare.

Snabbt internet för din Volkswagen

Invändig vy av en Passat med 4 personer som visar infotainmentsystemet samt det skjut- och tiltbart panoramataket

Always on med datapaketen från Cubic Telecom

För att kunna använda utvalda In-Car-appar, webbradio och wifi-hotspot behöver du som We Connect Plus-kund extra datavolym. Detta kan laddas bekvämt via den externa mobiloperatören Cubic Telecom. Som VW Connect-kund behövs detta endast för wifi-hotspot. Volkswagen bär kostnaderna för alla andra praktiska tjänster.

Volkswagen-appen

Volkswagen-appen – den digitala följeslagaren till din Volkswagen

Volkswagen-appen

Volkswagen-appen – den digitala följeslagaren till din Volkswagen

En man sitter i en Volkswagen och tittar på sin mobil

I Volkswagen-appen har vi samlat hela utbudet från VW Connect, We Connect och Car-Net. Här hittar du en mängd viktiga funktioner och tjänster direkt och bekvämt. Se videon om appen här.

Detta kan också intressera dig

En person står framför en Volkswagen med en mobil i handen

Kompatibilitetskontroll. Här får du en första glimt av vilka mobila onlinetjänster som finns tillgängliga i din Volkswagen.  

En kvinna sitter i en Volkswagen och tittar på sin mobil

Har du frågor? Snabba svar eller personlig rådgivning gällande våra digitala tjänster hittar du här.

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.

När du köper ett nytt fordon kan du använda de digitala tjänsterna i VW Connect/VW Connect Plus eller We Connect/We Connect Plus under den första avgiftsfria avtalsperioden. För att kunna använda VW Connect-/VW Connect Plus- eller We Connect-/We Connect Plus-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID och du måste logga in med ditt användarnamn och lösenord. Efter att du har skapat ett Volkswagen ID och kopplat det till din bil kan du, beroende på bil, land, mjukvara och utrustning, använda olika digitala tjänster under en första avgiftsfri avtalsperiod. För detta måste du ingå ett separat VW Connect-/VW Connect Plus- eller We Connect-/We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online via https://www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen” (tillgänglig i App Store och Google Play Store). Den faktiska längden på den avgiftsfria avtalsperioden beror på när du aktiverar de digitala tjänsterna. Senast från och med den nittionde dagen efter att fordonet först levererades börjar den första avgiftsfria avtalsperioden automatiskt kortas ned. Exakt avtalsperiod för respektive fordon kan du se på myVolkswagen https://www.myvolkswagen.net.

För kunder med VW Connect och VW Connect Plus: De mobila onlinetjänsterna kan användas via en integrerad internetanslutning. Datapaket för att använda wifi-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda tjänsten via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil wifi-hotspot. Tänk då på att tjänsterna endast fungerar om du har eller tecknar ett eget mobilabonnemang med en operatör som har täckning inom det aktuella området. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.

För kunder med We Connect och We Connect Plus: De mobila onlinetjänsterna kan användas via en integrerad internetanslutning. Datapaket för att använda streaming-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car-appar samt wifi-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda dessa tjänster via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil wifi-hotspot. Tänk då på att tjänsterna endast fungerar om du har eller tecknar ett eget mobilabonnemang med en operatör som har täckning inom det aktuella området. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.

För att använda den kostnadsfria appen Volkswagen” behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör.     Vilka tjänster som ingår i paketen We Connect och We Connect Plus eller VW Connect och VW Connect Plus kan variera från land till land. Tillgängligheten är också beroende av fordonsmodell, utrustning och installerad mjukvaruversion. Detta gäller även för tjänster från tredjepartsleverantörer. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på https://connect.volkswagen.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om gällande villkor för ditt mobilabonnemang.  

3.
Angivna förbruknings- och utsläppsvärden avser inte ett separat fordon och utgör inte en del av erbjudandet, utan visas endast för att möjliggöra en jämförelse mellan olika fordonstyper. Extrautrustning och valda tillbehör (påbyggnader, däckdimensioner osv.) kan ändra relevanta fordonsparametrar såsom vikt, rullmotstånd och aerodynamik och därmed vid sidan om väderlek, trafikförhållanden och individuellt körbeteende påverka bränsleförbrukning, elförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda.
Bilden kan avvika från svensk standard.
Varje Volkswagenpartner är fri att sätta sina egna priser (undantaget ID.3, ID.4, ID.5 och ID.7 som säljs genom en agentmodell).