Aktivera VW Connect och We Connect
De smarta onlinetjänsterna från VW Connect och We Connect gör livet enklare – innan, under och efter varje resa. Här visar vi dig, steg för steg, hur du enkelt själv kan koppla upp din bil och aktivera funktionerna.
Din återförsäljare hjälper dig också gärna med de första stegen, redan innan bilen levereras, och kan starta aktiveringsprocessen tillsammans med dig.
Bara några steg och din bil blir uppkopplad
Observera att för att kunna använda onlinetjänsterna krävs ett användarkonto där du skapar ett personligt Volkswagen ID och tecknar även ett separat avtal med Volkswagen AG för att kunna anvädanda de mobila onlinetjänsterna.
01. Ladda ner Volkswagen-appen
Ladda kostnadsfritt ner Volkswagen-appen för iOs eller Android.
02. Skapa ett Volkswagen ID/användarkonto
Logga in i appen med ditt Volkswagen ID. Om du inte har skapat ett Volkswagen-ID leder appen dig genom registreringen steg för steg.
03. Lägg till en bil
Lägg till din bil i ditt användarkonto i Volkswagen-appen med hjälp av chassinumret. Chassinumret hittar du bakom vindrutan på din Volkswagen eller i registreringsbeviset.
04. Aktivera VW Connect eller We Connect
Teckna VW Connect- eller We Connect-avtalet på det sätt som visas i appen och navigera sedan i ditt infotainmentsystem till ”Anslut VW Connect/We Connect”. Följ instruktionerna i appen.
Mer information och en detaljerad beskrivning av hur VW Connect eller We Connect aktiveras kan du ladda ner i PDF-format här.
Videoinstruktioner
För ID.-modeller
För övriga Volkswagen-modeller
Snabbt internet för din Volkswagen
Always on med datapaketen från Cubic Telecom
För att kunna använda utvalda In-Car-appar, webbradio och wifi-hotspot behöver du som We Connect Plus-kund extra datavolym. Detta kan laddas bekvämt via den externa mobiloperatören Cubic Telecom. Som VW Connect-kund behövs detta endast för wifi-hotspot. Volkswagen bär kostnaderna för alla andra praktiska tjänster.