Välkommen att använda onlinetjänster från Volkswagen
Välkommen att använda onlinetjänster från Volkswagen
Välkommen att använda onlinetjänster från Volkswagen

Välkommen att använda onlinetjänster från Volkswagen

  1. Uppkopplade bilar

Vad är uppkopplade bilar?

Volkswagens onlinetjänster gör din bil mer digital, vilket ger dig mer komfort, säkerhet och underhållning. Genom att koppla upp bilen till internet får du trafikinformation i realtid, påminnelse om nästa serviceintervall, streaming och webbradio eller snabb hjälp i händelse av haveri.

Observera att tillgängligheten och kraven för enskilda funktioner beror på den valda tjänsten.

Vilka tjänster är tillgängliga för dig?

Är din Volkswagen utrustad med We Connect? Eller kan den utrustas med We Connect Go? Här får du en inblick i vilka mobila onlinetjänster som finns tillgängliga för din bil.

We Connect och We Connect Start

Nästa generation mobila onlinetjänster. I alla bilar som är förberedda för We Connect 1, som exempelvis nya Golf, Passat, T-Roc Cabrio samt flertalet, aktuella nybilar från Volkswagen från och med årsmodell 2021 är du online när du vill. Med We Connect Start2 har du dessutom med din ID-modell den bästa uppkopplingen. Tack vare det permanent installerade eSIM-kortet är din Volkswagen onlineanpassad direkt från början.

Car-Net

Med de mobila onlinetjänsterna från Car-Net kommer du fram snabbt och smidigt. Aktuell trafikinformation, lediga parkeringsplatser och bensinpriser, allt detta är integrerat i navigationen med Car-Net "Guide & Inform".

Din mobiltelefon fungerar som fjärrkontroll med Car-Net "Security & Service" och via We Connect-appen kan du låsa och öppna bagageluckan.3

We Connect Go

Vill du använda praktiska anslutningsfunktioner i din Volkswagen men saknar We Connect eller Car-Net i din bil? Inga problem. Med vår DataPlug ansluter appen "We Connect Go" dig på nolltid till din nya bil eller modell från och med 2008. Det är Plug & Play Connectivity från Volkswagen.

App-Connect

Enkel tillgång till mer information – App Connect tar dina valda smartphone-appar till pekskärmen på ditt infotainmentsystem: Apple CarPlay™, Googles Android Auto™ och MirrorLink® – alla tre innovativa tekniker är tillgängliga för dig och ger ytterligare användbara och underhållande appar. 4

 

Villkor från Volkswagen
1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du sluta ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG via internet. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter överföring av fordonet för att registrera fordonet på www.portal.volkswagen-we.com och använda tjänsterna under hela den kostnadsfria perioden.Användning av We Connect mobila är möjligt via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning, med undantag för ”Streaming- och internettjänster”, liksom enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar kan hämtas från den externa mobiltelefonpartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas i området för nätverkstäckning i flera europeiska länder. Information om priser och de länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via mobila enheter (t.ex. smartphoner) som har möjlighet att fungera som mobila aktiva WLAN-punkter. I sådana fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör.  Tillgängligheten av individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.portal.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.
2.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect Start med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect Start-avtal med Volkswagen AG online. Efter överföring av fordonet har du 90 dagar på dig att registrera fordonet med We Connect ID-appen och använda tjänsterna i We Connect Start under hela den kostnadsfria perioden.
Användning av We Connect Starts mobila onlinetjänster möjliggörs via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning.
För att använda den kostnadsfria We Connect ID-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör. 
Tillgängligheten av individuella tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.connect.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.
3.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste ett separat avtal med Volkswagen AG slutföras online. För att använda tjänsterna med den fulla löptiden har du 90 dagar från överlämnandet för att registrera fordonet på portal.volkswagen-we.com. Vid en registrering senare förkortas avtalstiden motsvarande. Användningen av de mobila onlinetjänsterna från Car-Net ”Guide & Inform Premium” kan bara göras med den extra utrustningen Discover Media och Discover Pro. Dessutom behöver du en mobil internet-aktiverad enhet (t.ex. en smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. Alternativt kan alternativet telefongränssnitt i kombination med navigationssystemet Discover Pro använda en mobiltelefon med en fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) eller ett SIM-kort med telefon och dataalternativ. Den valfria Car-Stick LTE-enheten i kombination med navigationssystemet Discover Media kan även det användas för att skapa en internetanslutning för din navigationsenhet samt en WLAN-hotspot i fordonet. I sådana fall är Car-Net-tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. På grund av volymen av data som genereras under användningen av Car-Net-tjänster rekommenderas starkt en överenskommelse om ett ”flat-rate”-avtal med din mobilleverantör. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smarttelefon med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör. Tillgängligheten av Car-Net-tjänster kan variera beroende på land. Dessa tjänster är tillgängliga under den avtalade avtalsperioden och kan komma att bli föremål för ändringar innehållsmässigt under avtalsperioden. Mer information om Car-Net finns på portal.volkswagen-we.com och hos din Volkswagenpartner; Information om mobilprisvillkor hos din mobiloperatör.
4.
Finns endast tillgänglig i anslutning till radio ”Composition”, ”Composition Colour”, Composition Media” och ”Ready 2 Discover” eller navigationssystemen ”Discover Media” och ”Discover Pro”. App-Connect inkluderar teknologierna MirrorLink®, Apple CarPlay™ och Android Auto™. Tänk också på att vissa appar inte erbjuds för var och en av de tre teknikerna och tillgängligheten för dessa tekniker kan variera beroende på land. Information om kompatibiliteten för smartphones för Apple CarPlay™ finner du på https://www.apple.com/se/ios/ios-13/features/, för Android Auto™ på https://www.android.com/intl/se_sv/auto/ och för MirrorLink® på https://mirrorlink.com/. 

Vi rekommenderar att du uppdaterar din webbläsare

För att få en bättre upplevelse kan du använda Chrome eller Firefox..