Anslutnings- och mobilitetstjänster

  1. Innovation och teknik

Upptäck Volkswagen We, den nya digitala plattformen från Volkswagen, som kombinerar alla digitala mobilitetstjänster och appar för att göra din individuella rörlighet enklare, mer hållbar och mer attraktiv. Anslut till din Volkswagen och Volkswagens värld We.

Villkor från Volkswagen
1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du sluta ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG via internet. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter överföring av fordonet för att registrera fordonet på www.portal.volkswagen-we.com och använda tjänsterna under hela den kostnadsfria perioden.Användning av We Connect mobila är möjligt via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning, med undantag för ”Streaming- och internettjänster”, liksom enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar kan hämtas från den externa mobiltelefonpartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas i området för nätverkstäckning i flera europeiska länder. Information om priser och de länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via mobila enheter (t.ex. smartphoner) som har möjlighet att fungera som mobila aktiva WLAN-punkter. I sådana fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör.  Tillgängligheten av individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.portal.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.
2.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste ett separat avtal med Volkswagen AG slutföras online. För att använda tjänsterna med den fulla löptiden har du 90 dagar från överlämnandet för att registrera fordonet på portal.volkswagen-we.com. Vid en registrering senare förkortas avtalstiden motsvarande. Användningen av de mobila onlinetjänsterna från Car-Net ”Guide & Inform Premium” kan bara göras med den extra utrustningen Discover Media och Discover Pro. Dessutom behöver du en mobil internet-aktiverad enhet (t.ex. en smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. Alternativt kan alternativet telefongränssnitt i kombination med navigationssystemet Discover Pro använda en mobiltelefon med en fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) eller ett SIM-kort med telefon och dataalternativ. Den valfria Car-Stick LTE-enheten i kombination med navigationssystemet Discover Media kan även det användas för att skapa en internetanslutning för din navigationsenhet samt en WLAN-hotspot i fordonet. I sådana fall är Car-Net-tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. På grund av volymen av data som genereras under användningen av Car-Net-tjänster rekommenderas starkt en överenskommelse om ett ”flat-rate”-avtal med din mobilleverantör. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smarttelefon med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör. Tillgängligheten av Car-Net-tjänster kan variera beroende på land. Dessa tjänster är tillgängliga under den avtalade avtalsperioden och kan komma att bli föremål för ändringar innehållsmässigt under avtalsperioden. Mer information om Car-Net finns på portal.volkswagen-we.com och hos din Volkswagenpartner; Information om mobilprisvillkor hos din mobiloperatör.
3.
Tillgängligheten av de tjänster som beskrivs är beroende av fordonet och dess utrustning. Kontrollera om ditt fordon är kompatibelt under connectgo.volkswagen-we.com. För att använda We Connect Go behöver du en We Connect Go DataPlug som finns hos din Volkswagen återförsäljare.
4.
Tillgången på de beskrivna tjänsterna kan variera beroende på land och beror på fordonets modell, modellår och utrustning. För mer information om dina tillgängliga tjänster, besök portal.volkswagen-we.com eller din We Connect-app.

Vi rekommenderar att du uppdaterar din webbläsare

För att få en bättre upplevelse kan du använda Chrome eller Firefox..