Car-Net-onlinetjänsterna för din mobila vardag
1

Car-Net-onlinetjänsterna för din mobila vardag

Så här aktiverar och använder du Car-Net

Här får du reda på hur du aktiverar onlinetjänsten Car Net via We Connect-appen – och vad du behöver till detta.

Se instruktioner för aktivering

 Upptäck Car-Net

Med de mobila onlinetjänsterna från Car-Net håller du dig bäst informerad – många äldre Volkswagen-modeller (från före årsmodell 2021) är som standard förberedda för Car-Net. Upptäck det nya anslutningserbjudandet från Car-Net.1

Håll ett öga på målet nästan i realtid

Med ”Guide & Inform”-tjänsterna från Car-Net håller du dig bättre informerad längs vägen. Om du söker spännande resmål i din omgivning får du alltid aktuell trafikinformation direkt från internet och mycket mer.

Vilka tjänster är tillgängliga för dig?

Är din Volkswagen-modell utrustad med We Connect eller Car-Net? Eller utrustningsbar i efterhand med We Connect Go? Här får du en icke-bindande första glimt av vilka onlinetjänster som finns tillgängliga i valfri fordonsmodell.

Kontrollera kompatibilitet

Praktiska tjänster för din vardag

Du är i goda händer

Bra, att det alltid finns någon där: Med den valfria nödsamtalstjänsten kan du nå Volkswagens larmcentral dygnet runt genom att trycka på den röda SOS-knappen. Vid svåra olyckor, till exempel om krockkuddsaktivering, tillkallas hjälp automatiskt.

Paket, löptider, pris och förutsättningar

De tjänstepaket och licenser som nämns nedan kan förlängas bekvämt online i We Connect-webshopOpens an external link. Alternativt kan du ta hjälp på plats av din Volkswagen-partner. Där kan du också köpa en som du kan använda för att köpa licensförlängningar i shoppen. 

Guide & Inform Basic,
1 år 2), 3)

Guide & Inform Plus,
1 år 2), 3)

Security & Service
Basic

Security & Service Plus,
1 år 2), 3) inkl. e-Manager 1)

e-Remote, 1 år2),3)

App-Connect

Pris
(inkl. moms.)

0,00 kr

0,00 kr

0,00 kr

0,00 kr

0,00 kr

från 2950 kr

Förlängning med 1 År
(priser inkl. moms.)

740 kr

740 kr

560 kr

930 kr (560 kr) 4)

Förlängning med 2 År
(priser inkl. moms.)

1300 kr

1300 kr

890 kr

1580 kr (890 kr) 4)

Mobila kostnader/ SIM 5) 

Kund

Kund

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Kund

Tekniska förutsättningar

Discover Media

Discover Pro

Nödsamtalstjänst

Nödsamtalstjänst

Composition Media, Ready 2 Discover, Discover Media eller Discover Pro

Aktiv

efter registrering

efter registrering

efter registrering

efter registrering

efter registrering

från fabrik

Pris
(inkl. moms.)

0,00 kr

Förlängning med 1 År
(priser inkl. moms.)

740 kr

Förlängning med 2 År
(priser inkl. moms.)

1300 kr

Mobila kostnader/ SIM 5) 

Kund

Tekniska förutsättningar

Discover Media

Aktiv

efter registrering

Här visas det aktuella försäljningsprogrammet. 

1) e-Manager endast tillgängligt för e-fordon och plug-in hybridfordon

2) För nya fordon gäller: Om kunden inte accepterar beställningen inom 90 dagar efter att kunden har tagit över fordonet ("initial orderperiod") förkortas den fria servicetiden med antalet dagar mellan slutet av den första orderperioden och den faktiska ordern.

3) Värde inom parentes gäller för plug-in hybridfordon.

4) Kostnaden inom parentes gäller plug in-versioner.

5) Gäller för dataanslutningen mellan fordonet och dataservern hos Volkswagen AG. Dataförbindelsen mellan kundens enhet och dataservern vid användning av mobila onlinetjänster via användarsidorna myVolkswagen (https://www.volkswagen.se/sv/aga-en-vw/myvolkswagen.html) eller via We Connect-appen är inte en del av tjänsterna som tillhandahålls av Volkswagen AG.

We Connect-appen
6,3
6.
Bränsleförbrukning, l/100 km: blandad körning 1,4 - 1,3; elförbrukning, kWh/100 km: blandad körning 12,6 - 12,2; CO₂ utsläpp blandad körning, g/km: 32 - 30; effektivitetsklass: A+

Använd Car-Net nu med We Connect-appen

Med We Connect-appen har du mobila onlinetjänster från Car-Net på din smartphone. Och alla fördelar i en app. Ladda ner We Connect-appen för operativsystemet för din smartphone och anslut den till din Volkswagen.

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24 (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat avtal med Volkswagen AG online. För att kunna använda tjänsterna under hela perioden har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store). Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. De mobila onlinetjänsterna ”Guide & Inform” från Car-Net kan endast användas med extrautrustningen Discover Media och Discover Pro. Dessutom behöver du en mobil internet-aktiverad enhet (t.ex. en smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. Alternativt kan alternativet telefongränssnitt ”Business” i kombination med navigationssystemet Discover Pro använda en mobiltelefon med en fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) eller ett SIM-kort med telefon och dataalternativ. Den valfria Car-Stick LTE-enheten i kombination med navigationssystemet Discover Media kan också användas för att skapa en internetanslutning för din navigationsenhet samt en WLAN-hotspot i fordonet. Car-Net-tjänsterna är endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör, och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. På grund av volymen av data som genereras under användningen av Car-Net-tjänster rekommenderas starkt en överenskommelse om ett ”flat-rate”-avtal med din mobiloperatör. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Tillgängligheten hos Car-Net-tjänster kan variera beroende på land och är även beroende av fordon och utrustning. Dessa tjänster är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och dess innehåll kan komma att ändras under avtalsperioden. Mer information om Car-Net finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagenpartner; information om mobilabonnemang hos din mobiloperatör.
3.

De angivna förbruknings- och avgasvärdena har fastställts enligt lagligt föreskrivna mätmetoder. Sedan 1 september 2017 blir vissa nya bilar typgodkända enligt den globalt harmoniserade testmetoden för personbilar och lätta lastbilar (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), en realistisk testmetod för mätning av bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp. Fr.o.m. 1 september 2018 kommer WLTP att allt eftersom ersätta den nya europeiska körcykeln (NEDC). På grund av mer realistiska testvillkor är de värden för bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp som mätts i enlighet med WLTP i många tillfällen högre än de som mätts i enlighet med NEDC. Detta kan leda till motsvarande ändringar fordonsskatten fr.o.m. 1 september 2018. Mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC finns på https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/wltp.html.

För tillfället måste fortfarande NEDC-värdena anges. När det handlar om nya bilar som har ett typgodkännande enligt WLTP beräknas NEDC-värdena med hjälp av WLTP-värdena. Det är frivilligt att ange WLTP-värdena fram tills de är obligatoriska. När NEDC-värdena anges med max.- och min.-värde gäller de inte ett enskilt, individuellt fordon och är inte en del av erbjudandet. De används då bara till att jämföra olika fordonstyper. Ytterligare utrustning och tillbehör (tillbehör, däckstorlek, etc.) kan användas för att bestämma relevanta fordonsparametrar, t.ex. fordonsparametrar som vikt, rullmotstånd och aerodynamik, ändra och påverka vid väder- och trafikförhållanden och individuellt körbeteende, bränsleförbrukning, strömförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda.

Mer information om den officiella bränsleförbrukningen och det officiella, specifika CO₂-utsläppet på nya personbilar finns i ”Guide för bränsleförbrukning, CO₂-utsläpp och strömförbrukning på nya personbilar” som finns att få gratis på alla försäljningsställen och hos DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2).

4.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat avtal med Volkswagen AG online. För att kunna använda tjänsterna under hela perioden har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store). Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. Car-Nets mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för tjänsterna Webbradio och Hybridradio. För användning av tjänsterna Webbradio och Hybridradio samt WLAN-Hotspot kan kostnadspliktiga datapaket erhållas via den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom” och användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda Webbradio och Hybridradio via en mobil enhet (t.ex. smartphone) med möjligheten att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Tillgängligheten för de enskilda Car-Net-tjänsterna som beskrivs i paketen (”Guide & Inform Premium” och ”Security & Service”) kan variera beroende på land och är även beroende av fordon och utrustning. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
  • Bilden kan avvika från svensk standard.