Car-Net-onlinetjänsterna för din mobila vardag
Så här aktiverar och använder du Car-Net
Här får du reda på hur du aktiverar dina mobila onlinetjänster i appen ”Volkswagen” och vilka förutsättningar som gäller då.
Upptäck Car-Net
"Med de mobila onlinetjänsterna från Car-Net håller du dig bäst informerad – många äldre Volkswagen-modeller från före årsmodell 2021 resp. årsmodell 2024 för Touareg är som standard förberedda för Car-Net. Upptäck onlinefunktionerna från Car-Net.
De mobila onlinetjänsterna i Car‑Net bygger tekniskt på 2G-/3G-mobilnät, medan We Connect och VW Connect använder 2G-/3G-/LTE-mobilnät. 2G-/3G-mobilnäten stängs sedan 2020 successivt ned av nätverksleverantörerna. Det innebär att kvaliteten hos de mobila onlinetjänsterna kan vara begränsad. Från och med slutet av 2025 kommer 2G-/3G-mobilnäten i vissa länder stängas ned komplett. Detta innebär att den lagstadgade nödsamtalstjänsten e-Call inte längre kommer vara tillgänglig i din bil. I dessa länder kommer tjänsterna för Car-Net Security & Service och Car-Net e-Remote då inte heller längre att kunna användas. De mobila onlinetjänsterna i We Connect och VW Connect kan även fortsättningsvis användas med LTE, men det kan vara nödvändigt att uppdatera mjukvaruversionen för styrdonet för den integrerade internetanslutningen.
Mer information hittar du på följande sidor:
Hjälp med anslutning och mobilitetstjänster | Volkswagen Sverige
Håll ett öga på målet nästan i realtid
Med ”Guide & Inform”-tjänsterna från Car-Net håller du dig bättre informerad längs vägen. Om du söker spännande resmål i din omgivning får du alltid aktuell trafikinformation direkt från internet och mycket mer.