Kontakta oss
Kontakta oss
Välj rätt kontaktväg från listan nedan efter vad din fråga gäller. Ta gärna också en titt på vår samling av vanliga frågor och svar först. Kanske hittar du redan där svaret på just din fråga.
Vanliga frågor och svar
Vi hjälper dig att hitta rätt kontaktväg
Har du övriga frågor som rör din bil?
Vänd dig då först och främst till din närmaste Volkswagen återförsäljare eller verkstad. Du hittar kontaktuppgifter till alla auktoriserade Volkswagen återförsäljare och verkstäder här.
Kontakta oss gärna med dina frågor och synpunkter på telefon 08-120 810 80.
- Måndag – Fredag 08:00-19:00
- Helgdagar och röda dagar stängt
Vi erbjuder även callback. Knappa in ditt telefonnummer så ringer vi upp dig på första lediga tid.
Du kan även skriva till oss via formuläret .
Volkswagen Financial Services
Om du har ärenden i samband med finansiering och serviceavtal kan du kontakta oss på Volkswagen Financial Services.
E-post:
- Privatkund: kundservice.privat@vwfs.se
- Mina sidor: http://minasidor.vwfs.se
- Företagskund: kundservice.foretag@vwfs.se
Telefon (vardagar mellan 9-16:30, lunchstängt 11.30-12.30):
- 08-553 868 70
Ladda ner (pdf):
Skötselguide - läs mer och ladda ner pdf
Att: Kundservice
Hantverksvägen 9
151 88 Södertälje
Tel. växel: 08-553 865 00
Fax: 08-550 162 81
När du behöver hjälp med bilen vid akut driftstopp/okörbar bil ska du ringa vår larmcentral dygnet runt:
- 020-66 55 00 inom Sverige
- +46 771-66 55 00 från övriga Europa
Eller använd vår onlinebokning av vägassistans
När det gäller information kring vad som ingår i mobilitetsgarantin läs vår sida om Hjälp på vägen.
Har du synpunkter eller önskar hjälp som rör Car-Net eller We Connect services? Hör av dig till oss med följande uppgifter:
- Registreringsnummer på bilen:
- Ditt användarnamn för Car-Net/We Connect:
- Beskrivning på vad som inte fungerar för dig:
- Bild på det som inte fungerar för dig/bild på meddelandet du får i Car-Net eller We Connect appen/webbportalen/i bilen:
- Tid och datum på när det slutade att fungera för dig/när du fick meddelandet i Car-Net eller We Connect appen/webbportalen/i bilen:
- Car-Net appens version:
Telefon: 0200 883424*
*24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Ring +46 08-56642516 om din telefonleverantör inte stöder detta kostnadsfria nummer. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Vid samtal från utlandet kan extra avgifter tillkomma.
Vanliga frågor och svar om Volkswagenkortet
Har du frågor kring ditt Volkswagenkort VISA? Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna som ställs till vår Kundtjänst. Behöver du ytterligare information eller har frågor om kortet är du alltid välkommen att kontakta oss för personlig service.
Kontakt:
- Volkswagenkortets kundtjänst: 0476-58 70 80
- Spärra kortet (dygnet runt): 0476-58 70 80
Volkswagen Försäkring
106 80 Stockholm
Telefon: 0770-110 140
Kundservice har öppet vardagar 8:00 – 21:00, lördag och söndag 10:00 – 16:00.
Volkswagen magasin
Volkswagen magasin är vår kundtidning som kommer ut två gånger per år. Tidningen är gratis och till för dig som kör en Volkswagen.
Om du är Volkswagen-kund och ändå inte får tidningen kan du logga in i vår kundportal, vilket du gör enkelt med ditt BankID. Under fliken "Personuppgifter" och rubriken "Inställningar" bockar du i vilken typ av information du vill ha från oss, exempelvis Volkswagen magasin och/eller vårt nyhetsbrev.
Adressen till kundportalen: minauppgifter.vwgroup.se