Upptäck We Connect
1

Håll enkelt kontakten. Med tjänster och service från We Connect.

Så aktiverar och använder du We Connect

Här får du veta mer om hur du aktiverar Volkswagen We Connect med bara några steg och hur du kopplar upp bilen. 

Upptäck We Connect

Redo för nästa generation mobila onlinetjänster: Från och med årsmodell 2021 är större delen av alla aktuella nybilar från Volkswagen förberedda för We Connect. Tack vare det permanent installerade eSIM-kortet är din Volkswagen online direkt från början. Samtidigt kan du som har We Connect-appen koppla din smartphone till din Volkswagen och därmed få åtkomst till särskilda fordonsfunktioner och fordonets status. Upptäck anslutningserbjudandet från We Connect.1

Skicka resmål direkt till bilen

Håll koll på trafiken nästan i realtid och var säker på att du får den bästa rutten. Med våra smarta assistenter når du ditt resmål mer avslappnad.

Hämtning av We Connect-appen
3,2
2.
Passat GTE Variant: Bränsleförbrukning i l/100 km: blandad körning 1,7–1,6; elförbrukning, kWh/100 km: blandad körning 11,4–11,3; CO₂-utsläpp, g/km: blandad körning 38–36; energiklass: A+++

Hämtning av We Connect-appen

Upplev alla fördelar med We Connect i en app. Ladda ner We Connect-appen till din smartphone och anslut den till din Volkswagen.

Så funkar We Connect ID.

--:--

We Connect för din ID.

VW ID.5 GTX i rött, fronten synlig, kvinna kliver ur
4,5,3
5.
ID.5GTX Elförbrukning i kWh/100 km: blandad körning 17,1–15,6; CO₂-utsläpp i g/km: blandad körning 0; effektivitetsklass: A+++.

Helt elektriskt, helt ansluten 

Med We Connect för din ID.4 förenklar du din laddhantering, styr fordonsfunktioner via din smartphone och använder status- och realtidsinformation, så att du bekvämt tar dig genom dagen. 

Paket, löptider och priser

We Connect-kapabla bilar är som standard förberedda för onlinefunktioner. För nya bilar, beroende på utrustning, finns vissa tjänstepaket gratis tillgängliga under en första period. Tjänsterna kan till exempel förlängas via din In-Car-Shop i infotainmentsystemet eller via We Connect-webshopOpens an external link.

We Connect

We Connect Plus
(utan navigering)1

We Connect Plus
(med navigering)1

Gratis provkörningstid

obegränsat

3 år

3  år

Förlängning med 1 år

-

850 kr

1590 kr

Förlängning med 2 år

-

1350 kr

2650 kr

Gratis provkörningstid

obegränsat

Förlängning med 1 år

-

Förlängning med 2 år

-

1) Modellerna Passat, Arteon och Touareg har navigationssystem som standard. Alla andra modeller har navigationssystem som tillval eller med möjlighet att uppgradera med navigation som ”function on demand” via bilens in car shop (We Upgrade) mot pristillägg.

Tabellen visar det aktuella försäljningsprogrammet.

In-Car Shop och In-Car Appar - Så fungerar det

Som We Connect-kund kan du köpa och ladda ner praktiska funktioner och tjänster direkt i In-Car-Shop i bilens infotainmentsystem. Precis så som du är van vid från din smartphone. Du kan till och med enkelt förlänga We Connect Plus-licensen för din bil via In-Car-Shop eller i We Connect-webshopOpens an external link och dra nytta av hela sortimentet av We Connects mobila onlinetjänster, under ytterligare ett år eller två. Förläng bekvämt direkt online eller ta hjälp på plats av din Volkswagen-partner. Där kan du också köpa en voucher som du kan använda för att köpa tillgängliga digitala produkter i shoppen.

--:--

Upgrades

Med Upgrades6 kan du i efterhand och flexibelt utrusta din Volkswagen med utvalda ytterligare funktioner.

Detta kan också intressera dig

På så sätt kommer du mer avslappnat genom dagen. Med onlinetjänsterna från Car-Net.

Kompatibilitetskontroll. Kontrollera om din fordonsmodell är kompatibel med We Connect eller Car-Net.

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online via www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen We Connect” (tillgänglig i App Store och Google Play Store). För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen Volkswagen We Connect” och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car-appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil aktiv WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobiltelefonabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.  För att använda den kostnadsfria appen Volkswagen We Connect” behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör.   Vilka tjänster som ingår i paketen We Connect och We Connect Plus kan variera från land till land. Tillgängligheten är också beroende av fordonsmodell, utrustning och installerad mjukvaruversion. Detta gäller även för tjänster från tredjepartsleverantörer. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagenpartner. Kontakta din mobiloperatör för information om gällande villkor för ditt mobilabonnemang.
3.

Angivna förbruknings- och utsläppsvärden har uppmätts i enlighet med lagstadgade rutiner. Sedan den 1 september 2017 blir vissa nya bilar typgodkända i enlighet med WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) som är en mer realistisk testmetod för att mäta bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Från och med den 1 september 2018 kommer WLTP successivt ersätta den nya Europeiska körcykeln (NEDC). På grund av de mer realistiska testvillkoren så är värden för bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp uppmätta enligt WLTP i många fall högre än de som uppmätts utifrån NEDC. Detta kan leda till motsvarande ändringar i fordonsbeskattning fr.o.m. 1 september 2018. Mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC finns på https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/wltp.html.

Det är för närvarande fortfarande obligatoriskt att rapportera NEDC-värden. När det handlar om nya bilar som har ett typgodkännande enligt WLTP beräknas NEDC-värdena med hjälp av WLTP-värdena. Det är frivilligt att ange WLTP-värdena fram tills de är obligatoriska. Om NEDC-värden anges som intervall så hänvisar de inte till ett enskilt fordon och ingår inte i erbjudandet. De används då bara som jämförelse mellan olika fordonstyper. Ytterligare utrustning och tillbehör (tillbehör, däckstorlek, etc.) kan ändra och påverka relevanta fordonsparametrar, t.ex. vikt, rullmotstånd och aerodynamik, och vid sidan av väder- och trafikförhållanden och individuellt körbeteende påverka bränsleförbrukning, strömförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda. Mer information om den officiella bränsleförbrukningen och officiella, specifika CO₂-utsläpp för nya personbilar finns i ”Guide för bränsleförbrukning, CO₂-utsläpp och strömförbrukning på nya personbilar” som finns att få gratis på alla försäljningsställen och hos DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Tyskland (www.dat.de/co2). Effektivitetsklasser bedömer fordon utifrån CO2-utsläpp med hänsyn till fordonets tjänstevikt. Fordon som motsvarar genomsnittet märks med D. Fordon som är bättre än det aktuella genomsnittet märks med A+++, A++, A+, A, B eller C. Fordon som är sämre än genomsnittet beskrivs med E, F eller G. Uppgifterna som lämnas här avser EG-typgodkännandet för respektive modell och dess standardutrustning enligt direktiv 2007/46/EG. Extrautrustning som du väljer i samband med konfigurationen kan leda till att din konfigurerade modell, på grund av den valda utrustningen, motsvarar en annan godkänd typ än vad som vore fallet utan den valda extrautrustningen. Detta kan medföra avvikande uppgifter för din konfigurerade modell. De CO2-värden som anges är värden som har identifierats inom ramen för fordonets typgodkännande.

4.
För att kunna använda We Connect- och We Connect Plus-tjänsterna för ID.-familjen behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect/We Connect Plus med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect-/We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. Giltighetsperioden för avtalet för We Connect för ID.-familjen är inte begränsat till tre år. We Connect Plus är initialt begränsat till en giltighetsperiod om tre år och kan därefter förlängas mot en avgift. Efter överlämnandet av fordonet har du 90 dagar på dig att registrera fordonet på myvolkswagen.net eller via We Connect ID.-appen (tillgänglig i App Store och Google Play Store) för att kunna använda tjänsterna från We Connect Plus under hela den avtalade kostnadsfria giltighetsperioden. Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. Vissa mobila onlinetjänster i We Connect/We Connect Plus kan endast användas via We Connect ID.-appen. För att använda den kostnadsfria appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobiltelefonabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.De mobila onlinetjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och dess innehåll kan komma att ändras under avtalsperioden. Vilka tjänster som ingår i paketen We Connect och We Connect Plus kan variera från land till land. Tillgängligheten är också beroende av fordonsmodell, utrustning och installerad mjukvaruversion. Detta gäller även för tjänster från tredjepartsleverantörer. Ytterligare information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos ditt Volkswagen-ombud. Observera dessutom de aktuella allmänna affärsvillkoren för de digitala tjänsterna för ID.-familjen.
6.
För att kunna köpa Upgrades måste du ha ett Volkswagen ID-användarkonto, ett giltigt We Connect-avtal och en legitimation som huvudanvändare, vilket innebär att ditt användarkonto är anslutet till ett konkret fordon. Dessutom måste fordonet vara utrustat med de tekniska funktioner och hårdvaruanordningar som krävs för respektive Upgrade. Detta kan vara beroende av årsmodell och produktionsdatum. Huvudanvändaren kan se tillgängliga Upgrades för respektive fordon i In-Car-Shop i infotainmentsystemet eller i We Connect-webshop på shop.volkswagen-we.com. Kostnadspliktiga produkter kan köpas både i In-Car-Shop och i We Connect-webshop med de betalningsmetoder som visas och finns tillgängliga där. Din Volkswagen-partner hjälper dig gärna om du har frågor gällande Upgrades och dess tillgänglighet. Köpta och aktiverade Upgrades är kopplade till det specifika fordonet och kan inte överföras till andra fordon. De kan användas av fordonets alla förare.
  • Bilden kan avvika från svensk standard.