Upptäck We Connect
1

Håll enkelt kontakten. Med tjänster och service från We Connect.

Så aktiverar och använder du We Connect

Här får du veta mer om hur du aktiverar Volkswagen We Connect med bara några steg och hur du kopplar upp bilen. 

Upptäck We Connect

Redo för nästa generation mobila onlinetjänster: Från och med årsmodell 2021 är större delen av alla aktuella nybilar från Volkswagen förberedda för We Connect. Tack vare det permanent installerade eSIM-kortet är din Volkswagen online direkt från början. Samtidigt kan du som har We Connect-appen koppla din smartphone till din Volkswagen och därmed få åtkomst till särskilda fordonsfunktioner och fordonets status. Upptäck anslutningserbjudandet från We Connect.1

Skicka resmål direkt till bilen

Håll koll på trafiken nästan i realtid och var säker på att du får den bästa rutten. Med våra smarta assistenter når du ditt resmål mer avslappnad.

Hämtning av We Connect-appen
3,2
2.
Bränsleförbrukning, l/100 km: blandad körning 1,4 - 1,3; elförbrukning, kWh/100 km: blandad körning 12,6 - 12,2; CO₂ utsläpp blandad körning, g/km: 32 - 30; effektivitetsklass: A+

Hämtning av We Connect-appen

Upplev alla fördelar med We Connect i en app. Ladda ner We Connect-appen till din smartphone och anslut den till din Volkswagen.

We Connect Start för ID-familjen

We Connect Start - helt elektriskt, helt ansluten
3,4
4.
Elförbrukning i kWh/100 km: 15,4–13,1 (blandad körning); CO2-utsläpp i g/km: 0; effektivitetsklass: A+

Helt elektriskt, helt ansluten 

Hitta laddstationer, få information i realtid eller värm upp kupén redan vid frukost: We Connect Start5 ansluter dig till din ID-modell och en värld av information. Hemma, på vägen, över hela Europa.

Paket, löptider och priser

We Connect-kapabla fordon är som standard förberedda för onlinefunktioner. För nya fordon, beroende på utrustning, finns vissa tjänstepaket gratis tillgängliga under en första period. Tjänsterna kan till exempel förlängas via din In-Car-Shop i infotainmentsystemet eller via We Connect-webshopOpens an external link.

We Connect

We Connect Plus
(utan navigering)

We Connect Plus
(med navigering)

Gratis provkörningstid

obegränsat

1 år

1 år (Discover Media eller Ready 2 Discover)
3 år (Discover Pro)

Förlängning med 1 år

-

850 kr

1590 kr

Förlängning med 2 år

-

1350 kr

2650 kr

Gratis provkörningstid

obegränsat

Förlängning med 1 år

-

Förlängning med 2 år

-

Tabellen visar det aktuella försäljningsprogrammet.

In-Car Shop och In-Car Appar - Så fungerar det

Som We Connect-kund kan du köpa och ladda ner praktiska funktioner och tjänster direkt i In-Car-Shop i bilens infotainmentsystem. Precis så som du är van vid från din smartphone. Du kan till och med enkelt förlänga We Connect Plus-licensen för din bil via In-Car-Shop eller i We Connect-webshopOpens an external link och dra nytta av hela sortimentet av We Connects mobila onlinetjänster, under ytterligare ett år eller två. Förläng bekvämt direkt online eller ta hjälp på plats av din Volkswagen-partner. Hos din Volkswagen-partner kan du också köpa en som du kan använda för att köpa tillgängliga digitala produkter i shoppen.

--:--

We Upgrade

Med We Upgrade6 kan du i efterhand och flexibelt utrusta din Volkswagen med utvalda ytterligare funktioner.

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
3.

De angivna förbruknings- och avgasvärdena har fastställts enligt lagligt föreskrivna mätmetoder. Sedan 1 september 2017 blir vissa nya bilar typgodkända enligt den globalt harmoniserade testmetoden för personbilar och lätta lastbilar (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), en realistisk testmetod för mätning av bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp. Fr.o.m. 1 september 2018 kommer WLTP att allt eftersom ersätta den nya europeiska körcykeln (NEDC). På grund av mer realistiska testvillkor är de värden för bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp som mätts i enlighet med WLTP i många tillfällen högre än de som mätts i enlighet med NEDC. Detta kan leda till motsvarande ändringar fordonsskatten fr.o.m. 1 september 2018. Mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC finns på https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/wltp.html.

För tillfället måste fortfarande NEDC-värdena anges. När det handlar om nya bilar som har ett typgodkännande enligt WLTP beräknas NEDC-värdena med hjälp av WLTP-värdena. Det är frivilligt att ange WLTP-värdena fram tills de är obligatoriska. När NEDC-värdena anges med max.- och min.-värde gäller de inte ett enskilt, individuellt fordon och är inte en del av erbjudandet. De används då bara till att jämföra olika fordonstyper. Ytterligare utrustning och tillbehör (tillbehör, däckstorlek, etc.) kan användas för att bestämma relevanta fordonsparametrar, t.ex. fordonsparametrar som vikt, rullmotstånd och aerodynamik, ändra och påverka vid väder- och trafikförhållanden och individuellt körbeteende, bränsleförbrukning, strömförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda.

Mer information om den officiella bränsleförbrukningen och det officiella, specifika CO₂-utsläppet på nya personbilar finns i ”Guide för bränsleförbrukning, CO₂-utsläpp och strömförbrukning på nya personbilar” som finns att få gratis på alla försäljningsställen och hos DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2).

5.
För att kunna använda We Connect Start-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect Start med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect Start-avtal med Volkswagen AG online. Efter överlämnadet av fordonet har du 90 dagar på dig att registrera fordonet via We Connect ID.-appen (tillgänglig i App Store och Google Play Store) för att kunna använda tjänsterna från We Connect Start under hela den avtalade kostnadsfria giltighetstiden.
Användning av We Connect Starts mobila onlinetjänster möjliggörs via en integrerad internetanslutning. De tillhörande datakostnaderna som uppstår övertas av Volkswagen AG inom ramen för nätverkstäckningen, med undantag för ”Webbradio” och ”WLAN-hotspot”. För användning av tjänsterna ”Webbradio” och ”WLAN-hotspot” kan kostnadspliktiga datapaket erhållas via den externa mobilkommunikationspartnern ”Cubic Telecom” och användas inom nätverkets täckning inom många europeiska länder. Information om priser och vilka länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda tjänsten ”Webbradio” och ”WLAN-hotspot” via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt mobilabonnemang eller ett separat mobilabonnemang som sluts med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect ID.-appen krävs en smartphone med lämpligt iOS eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med dataalternativ med ett befintligt mobilabonnemang eller separat mobilabonnemang som sluts med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella tjänster som beskrivs i paketen kan variera beroende på utrustning, fordon och land. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och dess innehåll kan komma att ändras under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för avgifter.
6.
För att kunna köpa We Upgrade-artiklar behövs ett Volkswagen ID-användarkonto, ett giltigt We Connect-avtal och din legitimation som huvudanvändare, vilket innebär att ditt användarkonto är anslutet till ett konkret fordon. Dessutom måste fordonet vara utrustat med de tekniska förutsättningar som krävs för respektive artikel. Huvudanvändaren kan se tillgängliga artiklar från We Upgrade för varje fordon i In-Car-Shop i infotainmentsystemet eller i We Connect-webshop på shop.volkswagen-we.com. Kostnadspliktiga produkter kan köpas både i In-Car-Shop och i We Connect-webshop med de betalningsmetoder som visas och finns tillgängliga där. Köpta och aktiverade We Upgrade-funktioner förblir i fordonet, kan användas av alla förare och kan inte överföras till andra fordon.
  • Bilden kan avvika från svensk standard.