Guide & Inform. Att förverkliga målet i realtid.
1

Guide & Inform.
Att förverkliga målet i realtid.

Guide & Inform.
Att förverkliga målet i realtid.

Tjänster Guide & Inform Basic

Car-Net Guide & Inform.

Ytterligare tjänster Guide & Inform Plus

Car-Net Guide & Inform Plus

Ytterligare tjänster för Guide & Inform Premium2:

*Tjänsterna för Guide & Inform Premium finns enbart tillgängliga för Touareg

Guide & Inform Premium

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24 (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat avtal med Volkswagen AG online. För att kunna använda tjänsterna under hela perioden har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store). Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. De mobila onlinetjänsterna ”Guide & Inform” från Car-Net kan endast användas med extrautrustningen Discover Media och Discover Pro. Dessutom behöver du en mobil internet-aktiverad enhet (t.ex. en smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. Alternativt kan alternativet telefongränssnitt ”Business” i kombination med navigationssystemet Discover Pro använda en mobiltelefon med en fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) eller ett SIM-kort med telefon och dataalternativ. Den valfria Car-Stick LTE-enheten i kombination med navigationssystemet Discover Media kan också användas för att skapa en internetanslutning för din navigationsenhet samt en WLAN-hotspot i fordonet. Car-Net-tjänsterna är endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör, och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. På grund av volymen av data som genereras under användningen av Car-Net-tjänster rekommenderas starkt en överenskommelse om ett ”flat-rate”-avtal med din mobiloperatör. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Tillgängligheten hos Car-Net-tjänster kan variera beroende på land och är även beroende av fordon och utrustning. Dessa tjänster är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och dess innehåll kan komma att ändras under avtalsperioden. Mer information om Car-Net finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagenpartner; information om mobilabonnemang hos din mobiloperatör.
2.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat avtal med Volkswagen AG online. För att kunna använda tjänsterna under hela perioden har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store). Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. Car-Nets mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för tjänsterna Webbradio och Hybridradio. För användning av tjänsterna Webbradio och Hybridradio samt WLAN-Hotspot kan kostnadspliktiga datapaket erhållas via den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom” och användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda Webbradio och Hybridradio via en mobil enhet (t.ex. smartphone) med möjligheten att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Tillgängligheten för de enskilda Car-Net-tjänsterna som beskrivs i paketen (”Guide & Inform Premium” och ”Security & Service”) kan variera beroende på land och är även beroende av fordon och utrustning. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
  • Bilden kan avvika från svensk standard.