Volkswagen
Touareg.
- Pris från749 900 kr
- Motoreffekt286 hk
- Dragvikt3 500 kg
- VäxellådaTiptronic
Går sin egen väg och tar ledningen
Touareg blåser nytt liv i gatubilden. Och till de outforskade vägarna däremellan. Innovationer som elektromekaniska krängningshämmare, Matrix LED-strålkastare, eller den uppgraderade förarplatsen ”Innovision Cockpit” ändrar innebörden av att köra en SUV.
Touareg Edition X är en fullutrustad specialversion med 4MOTION fyrhjulsdrift och en mängd teknik som hjälper dig i körningen, till exempel Night Vision som upptäcker människor och djur i mörker, adaptiv luftfjädring och fjärrstyrd parkeringsvärmare.
Innovision Cockpit
Adaptiva krängningshämmare som tillval
IQ.LIGHT – Matrix LED-strålkastare som tillval
Köpa & Äga
Exteriör & Interiör
Starkt lysande, utan att blända
Oavsett om du kör i staden på dagen, på landet när det skymmer eller motorvägen på natten, så kommer IQ.LIGHT Matrix LED-strålkastarna att anpassa sig. Tack vare den dynamiska helljusassistenten så behöver du inte oroa dig för att IQ.LIGHT Matrix LED-strålkastarna ska blända dina medtrafikanter. Individuella LED-segment slås på eller av för att anpassa ljuset till körsituationen. Det gör körningen med Touareg enklare för dig, och även för dina medtrafikanter.
- 2.
- Inom systemets gränser.
IQ.Drive & Teknik
Kontrollpanelen utan fysiska knappar
Det digitala instrumentklustret och skärmen för infotainmentsystemet bildar en böjd glasyta som vi kallar Innovision Cockpit.
• Använd genom beröring, gester eller röststyrning
• Visar funktioner med grafik och animationer
• Innehållet på startskärmen kan anpassas
• Knapparna kan programmeras fritt för favoriter och genvägar
• Möjlighet att zooma in i skärmbilden
• Styrning av navigationssystemet och infotainment med smart mobiltelefon eller surfplatta
Responsiv styrning, stabilare kurvtagning
Tillvalet adaptiva krängningshämmare1 på fram- och bakaxeln minskar krängning i kurvor. Funktionen är elektromekanisk istället för hydraulisk. Därför reagerar Touareg mer direkt på styrning, även vid låga hastigheter. Systemet förhindrar också understyrning vid sportig körning. Framhjulen trycker då inte ut bilen lika mycket mot kurvans utkant. Endast i kombination med tillvalet ”Luftfjädring och fyrhjulsstyrning”.