VW Passat GTE Sportscombi står på laddning framför ett garage som är utsmyckat med ballonger
VW Passat GTE Sportscombi står på laddning framför ett garage som är utsmyckat med ballonger
VW Passat GTE Sportscombi står på laddning framför ett garage som är utsmyckat med ballonger

Elektrifiera vardagen.
Nya Passat GTE.

Nya Passat GTE är här. Med massor av funktioner som standard, och framför allt med 40% längre räckvidd på el – upp till 56 km.

Nya Passat GTE är här. Med massor av funktioner som standard, och framför allt med 40% längre räckvidd på el – upp till 56 km.

40 % längre på el.

Mer än hälften av alla bilresor som görs i Sverige är kortare än 5 km. Till och från jobbet. För att hämta på förskolan. Eller för att åka till affären och köpa brödet du glömde till frukosten.

Så varför inte en laddhybrid som klarar vardagsresorna utan utsläpp? Nya Passat GTE har dessutom 40 % längre räckvidd på el, så du kan köra ännu mer utan utsläpp – upp till 56 kilometer helt på el. Och eftersom det är en laddhybrid klarar den även de längre resorna. En bra idé alla dagar i veckan, helt enkelt.

Mer avancerad som standard.

VW Passat GTE Sportscombi: knappar till vänster om växelspaken, upplyst GTE-knapp, start-/stoppknapp

Nya Passat är mer uppkopplad än någonsin. Navigation är standard liksom de avancerade säkerhetssystemen som bland annat hjälper dig att hålla farten, filen och avståndet till bilen framför. Och den bromsar automatiskt för hinder på vägen.

Se Martins introduktion av nya Passat GTE

--:--

Laddhybrid

Dubbel drivning. Dubbel körglädje.

Nya Passat GTE är en laddhybrid med en elmotor och TSI bensinmotor. Bilen startar med tyst gång och nollutsläpp med bara elmotorn. Laddhybridtekniken ser sedan till att hålla förbrukningen nere genom att använda elmotorns och förbränningsmotorns bästa egenskaper i kombination. Och du kan välja att köra helt på el upp till 56 km.

Uppkoppling