Få snabbt internet till din Volkswagenenkelt och översiktligt1

Du behöver extra datamängd för bilens fast installerade eSIM-kort för att kunna välja Car-appar, strömma webbradio och använda WLAN-hotspot. Detta kan laddas bekvämt via den externa mobiloperatören Cubic Telecom. Volkswagen bär kostnaderna för alla andra praktiska We Connect-tjänster.

WLAN i fordonet

Fördelarna med datapaket från Cubic:

  • WLAN-hotspot i bilen– för dig och dina passagerare och upp till åtta mobila enheter
  • Lyssna på webbradio och podcasts när du kör
  • Boka enkelt datapaket direkt i bilen
  • Få full kontroll på din dataförbrukning och kostnader
  • Köp en datavolym och använd den i flera europeiska länder
Datapaket från Cubic

Förutsättningar:

  • Din Volkswagen är utrustad med ett eSIM-
  • Aktiverad We-Connect-licens för din bil
  • Registrering i Cubic Portal
  • Genomförande av Ident-förfarandet

Internet med hög hastighet när du är på väg: 1 GB Cubic Telecom datavolym kostnadsfritt 

Använder du We Connect Plus och vill lägga till underhållingsfunktioner som mediastreaming och ha internet med hög hastighet? Hämta då det datapaket som passar dig och få som ny kund hos Cubic Telecom 1 GB datavolym att streama och surfa med som gåva. Endast så länge lagret räcker.2

Priser:

  • 2 GB i 30 dagar: SEK 87,45
  • 5 GB i 90 dagar: SEK 195,95
  • 25 GB för 365 dagar: SEK 878,00

Så här fungerar det: På kundsidorna myVolkswagen hittar du under ”Mina fordon We Connect/Car-Net” länken ”Köp datavolym via Cubic Telecom” för dina aktuella fordon med aktivt We Connect Plus-avtal. Alternativt hittar du länken till Cubic Telecom även i We Connect-appen i dina fordonsinställningar under ”Datapaket”. Här länkas du vidare till vår mobiloperatörspartner Cubic Telecom. Efter en första registrering hos Cubic Telecom kan du, beroende på fordon och utrustning, bekvämt lägga till datapaket och gå online via In-Car-Shop i ditt infotainmentsystem.

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
2.
En förutsättning är att du registrerar ett fordon med en aktiv We Connect-licens samt tjänstepaketet ”Streaming & Internet”, som endast finns tillgängligt för infotainmentsystemet Ready 2 Discover, Discover Media eller Discover Pro, i Cubic Telecoms webbportal; en gång per fordon utan i förväg bokat datapaket och inte överförbart till andra fordon. Den kostnadsfria datavolymen om 1 GB måste aktiveras inom 12 månader efter överföring av fordonet och kan efter aktivering användas under en tidsperiod om tre månader. Endast så länge lagret räcker. Cubic Telecoms allmänna affärsvillkor gäller https://vw.cubictelecom.com/de/termsAndConditions
  • Bilden kan avvika från svensk standard.