2 personer sitter i baksätet på en Volkswagen, tittar på en mobil och skrattar

Innovation och teknik

VW Connect och We Connect

Kvinna lutad på en vit VW som tittar på sin mobil.

Redo för nästa generation mobila onlinetjänster:

VW Connect, We Connect och Car-Net kopplar upp din bil till webben. Du får trafikinformation nästan i realtid, hittar enkelt närmaste bensinmack eller lediga laddstolpe och får åtkomst till många bekväma, nyttiga och underhållande funktioner och tjänster direkt i bilen. Du kan också själv koppla upp dig mot din Volkswagen – oavsett om du kör den, är på jobbet eller sitter hemma i soffan. Just nu har via en rad bra erbjudanden kring dessa uppkopplingar, sök efter Connectivity.

Läs mer om VW Connect och We Connect

Översikt

Upgrades

 

Car Net

En blå Sharan står parkerad på sidan av vägen framför en byggnad med glasfront

Koppla din smartphone

Med de mobila onlinetjänsterna från Car-Net håller du dig bäst informerad – många äldre Volkswagen-modeller (från före årsmodell 2021) är som standard förberedda för Car-Net. Upptäck det nya anslutningserbjudandet från Car-Net.1

App Connect

Vill du använda dina smartphone-appar säkert och bekvämt i bilen? Tack vare App-Connect är det lättare än någonsin. Det gör att du enkelt kan använda utvalda appar och innehåll direkt i din Volkswagen.

Förarassistans

Tekniska finesser som servostyrning och farthållare gör det mycket enklare att köra, speciellt under långa pass på motorvägen. Servostyrningen anpassar styrningen till hastigheten. Styrningen förändras beroende på om du saktar ner, parkerar eller kör på vanlig väg, vilket förstås gör manövreringen enklare. Farthållaren å andra sidan, gör det betydligt enklare att köra långa sträckor med jämn hastighet.

IQ. Drive

Ta plats i bilen, säg vart du ska, luta dig bekvämt tillbaka och låt bilen göra resten. En framtidsdröm? Javisst, men en dröm som är på väg att bli verklighet. Vi arbetar dagligen för att förverkliga den här visionen. Hos oss på Volkswagen står IQ.Drive för intelligenta system som assisterar föraren. Här utvecklas och förenas dagens och morgondagens innovativa idéer med fokus på säkerhet och komfort. Redan idag kan våra förarassistanssystem hjälpa till att undvika olyckor, göra vardagen lättare och göra resorna enklare och smidigare. Framtiden är redan på väg.    

Kartuppdateringar

Ladda ned de senaste kartorna till din Volkswagen.

ÖversiktOpens an external link

Ordlista

Ordlistan förklarar begrepp och förkortningar relaterade till Volkswagen.

Översikt

Så laddar du din elbil

Nya Volkswagen ID.3

Hitta närmaste Volkswagenpartner

Vill du veta mer om våra modeller, provköra eller har någon annan fråga om Volkswagen? Våra partner hjälper dig gärna. 

Villkor från Volkswagen

1.

När du köper ett nytt fordon kan du använda de digitala tjänsterna i VW Connect/VW Connect Plus eller We Connect/We Connect Plus under den första avgiftsfria avtalsperioden. För att kunna använda VW Connect-/VW Connect Plus- eller We Connect-/We Connect Plus-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID och du måste logga in med ditt användarnamn och lösenord. Efter att du har skapat ett Volkswagen ID och kopplat det till din bil kan du, beroende på bil, land, mjukvara och utrustning, använda olika digitala tjänster under en första avgiftsfri avtalsperiod. För detta måste du ingå ett separat VW Connect-/VW Connect Plus- eller We Connect-/We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online via www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen” (tillgänglig i App Store och Google Play Store). Den faktiska längden på den avgiftsfria avtalsperioden beror på när du aktiverar de digitala tjänsterna. Senast från och med den nittionde dagen efter att fordonet först levererades börjar den första avgiftsfria avtalsperioden automatiskt kortas ned. Exakt avtalsperiod för respektive fordon kan du se på myVolkswagen www.myvolkswagen.net.

För kunder med VW Connect och VW Connect Plus: De mobila onlinetjänsterna kan användas via en integrerad internetanslutning. Datapaket för att använda webbradio, wifi-hotspot och Alexa, i den mån dessa tjänster finns tillgängliga, kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio, wifi-hotspot och Alexa, i den mån dessa tjänster finns tillgängliga, via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil wifi-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänst/funktion endast tillgänglig med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.

För kunder med We Connect och We Connect Plus: De mobila onlinetjänsterna kan användas via en integrerad internetanslutning. Datapaket för att använda streaming-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car-appar samt wifi-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda dessa tjänster via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil wifi-hotspot. Tänk då på att tjänsterna endast fungerar om du har eller tecknar ett eget mobilabonnemang med en operatör som har täckning inom det aktuella området. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.

För att använda den kostnadsfria appen Volkswagen” behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör.    Vilka tjänster som ingår i paketen We Connect och We Connect Plus eller VW Connect och VW Connect Plus kan variera från land till land. Tillgängligheten är också beroende av fordonsmodell, utrustning och installerad mjukvaruversion. Detta gäller även för tjänster från tredjepartsleverantörer. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på connect.volkswagen.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om gällande villkor för ditt mobilabonnemang. 

2.
För att använda Car-Net-tjänster behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och måste logga in med användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat avtal med Volkswagen AG online. För att kunna använda tjänsterna under hela perioden har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen Volkswagen” (tillgänglig via App Store och Google Play Store). Vid en registrering senare förkortas den kostnadsfria perioden. De mobila onlinetjänsterna ”Guide & Inform” från Car-Net kan endast användas med extrautrustningen Discover Media och Discover Pro. Dessutom behöver du en mobil internet-aktiverad enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil wifi-hotspot. Alternativt kan telefongränssnittet ”Business”, som erbjuds som tillval, i kombination med navigationssystemet Discover Pro använda en mobiltelefon med en fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) eller ett SIM-kort med telefon- och dataalternativ. Car-Net-tjänsterna är endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör, och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. På grund av volymen av data som genereras under användningen av Car-Net-tjänster rekommenderas starkt en överenskommelse om ett ”flat-rate”-avtal med din mobiloperatör. För att använda den kostnadsfria Volkswagen-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. Tillgängligheten av Car-Net-tjänster kan variera beroende på land. Dessa tjänster är tillgängliga under den avtalade avtalsperioden och kan komma att bli föremål för ändringar innehållsmässigt under avtalsperioden. Mer information om Car-Net finns på connect.volkswagen.com och hos din Volkswagen-partner; om mobilabonnemang hos din mobiloperatör.
3.
Tillgängligheten hos tjänsterna som beskrivs kan variera beroende på land och ditt fordons modell, årsmodell och utrustning. Mer information om dina tillgängliga tjänster hittar du på https://connect.volkswagen.com eller i din Volkswagen-app.
Bilden kan avvika från svensk standard.
Varje Volkswagenpartner är fri att sätta sina egna priser (undantaget ID.3, ID.4, ID.5 och ID.7 som säljs genom en agentmodell).