2.11.78.3, 2018-12-12 17:00:41

Hjälp på vägen.

Hjälp på vägen.

När du och din Volkswagen en hjälpande hand finns vi där för dig. Vi hjälper dig att hitta svar på dina frågor om allt som rör din bil. Här nedan hittar du kontaktuppgifter till vår kundtjänst och Volkswagen Sverige, information om var du hittar närmaste Volkswagen Serviceverkstad, hur vår mobilitetsgaranti fungerar, om Volkswagen Försäkring och Volkswagen Finansiering plus övriga vanliga frågor och svar om sådant som rör din Volkswagen.

Servicecenter-medarbetare

Vill du ringa oss står vår kundtjänst till din tjänst sju dagar i veckan. Skulle det vara telefonkö ringer vi gärna tillbaka till dig på första lediga tid. Allt du behöver göra är att knappa in ditt telefonnummer så ringer vi upp dig. Föredrar du att kontakta kundtjänst via hemsidan gör du det via formuläret som vi länkar till nedan.

Volkswagen Kundservice
Telefon: 08-120 810 80
Öppettider Mån-Fre: 08:00-21:00

Kontaktuppgifter till importören Volkswagen Sverige:
Växel: 08-553 865 00
Besöks- och budadress: Hantverksvägen 9, Södertälje
Postadress: Volkswagen Group Sverige, 151 88 Södertälje
Fakturaadress: Volkswagen Group Sverige, FE 15, 838 80 Frösön

Servicecenter-medarbetare

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om tillbehör, service, reservdelar, garantier och annat som rör din Volkswagen. Kanske hittar du svaret på din fråga här.

Servicecenter-medarbetare

Letar du efter närmaste Volkswagen Serviceverkstad, behöver du boka en verkstadstid, vill du kontakta din Volkswagen-återförsäljare eller andra frågor som rör din Volkswagen? Här hittar du kontaktuppgifter till alla auktoriserade Volkswagen-återförsäljare och serviceverkstäder.

Volkswagen Mobilitetsgaranti – vår hjälpande hand om din Volkswagen skulle bli akut okörbar.

Assistance with an accident.

Mobilitetsgarantin innebär att du får hjälp på plats om din Volkswagen skulle bli akut okörbar, dygnet runt, 365 dagar om året. Det spelar ingen roll var du befinner dig – ring så får du all den hjälp du behöver.

Mobilitetsgarantin gör att du aldrig blir stående och gäller alla Volkswagen-modeller från 1986 och framåt, förutsatt att du lämnar in din bil för en Grundservice/Long Life Service på en auktoriserad VW-verkstad. Garantin ingår också i Volkswagen Serviceavtal.

Accident & Breakdown Guide.

När du behöver hjälp med din Volkswagen ringer du 020-66 55 00 inom Sverige eller +46 771-66 55 00 från övriga Europa för att få assistans dygnet runt. Du får hjälp direkt på plats med enklare reparationer såsom säkringar, generatorremmar, slangklämmor mm. Får du punktering så får du hjälp med att skifta till reservdäcket eller att använda bilens däcklagningssats.

Vidare ingår följande tjänster:

  1. Fri bärgning. Kan problemen inte lösas på plats bärgar vi din Volkswagen till närmaste Auktoriserade Volkswagen-verkstad. Mobilitetsgarantin täcker kostnaden för bärgningen om bilen skulle vara akut okörbar.
  2. Fri lånebil.* Blir din Volkswagen akut okörbar och verkstaden inte kan reparera den omgående får du låna en fri hyr-/lånebil. Du får ha bilen i upp till tre dygn utan milbegränsning medan vi tar hand om din Volkswagen. Det enda du behöver betala är drivmedel, vägskatter etc.
  3. Fri övernattning.* Om du inte befinner dig på din hemort kan du också välja att övernatta stället för att utnyttja hyr-/lånebil eller taxi. Mobilitetsgarantin täcker kostnaden för ett dygn på hotell inklusive frukost för alla som reser i bilen.
  4. Alternativ resa.* Som alternativ till hyr-/lånebil eller hotellövernattning kan du få ersättning för resa med allmänna kommunikationsmedel som buss, tåg, taxi etc. Mobilitetsgarantin ersätter resor för maximalt samma belopp som motsvarande kostnad för hyr-/lånebil.

* Gäller ej vid punktering.

När du behöver hjälp med din Volkswagen vid akut driftstopp/vid okörbar bil ringer du vår dygnet runt-öppna larmcentral:

  • Inom Sverige: 020-66 55 00
  • Fån övriga Europa: +46 771-66 55 00

 

 

Accident & Breakdown Guide.
  • Att de vid Grundservice/Longlifeservice rekommenderade reparationerna/tilläggsarbetena ej utförts.
  • Olycka (T.ex. att man kört på något)
  • Yttre påverkan.
  • Bristande skötsel.
  • Felaktigt handhavande.
  • Avsiktligt eller grovt vårdslöst beteende.
  • Eget vållande (glömt lyset på, bränslebrist etc).
  • Felaktig eller ej fackmannamässigt utförd reparation.
  • Användning av reservdelar/tillbehör ej godkända av Volkswagen AG.
  • Av Volkswagen AG ej godkända förändringar av bilen.
  • Deltagande i motorsporttävlingar.
  • Krig, inre oroligheter, mobilisering, jordbävningar eller andra fall av force majeure.