2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Volkswagen stödjer svenskt föreningsliv.

I Sverige är över 5 miljoner människor medlemmar i en förening. De flesta inom idrottsrörelsen. Ett blomstrande föreningsliv är dock inget som finns naturligt i samhället. Det kostar i engagemang och tid, och framför allt- det krävs pengar. Via Folkspels produkter, Bingolotto, Sverigelotten och BingoLottos Julkalender, finns det möjlighet för Sveriges föreningar att tjäna egna pengar. För laget är det ett snabbt och enkelt sätt att tjäna pengar till träningslägret, cupen eller lagresan. Det är också ett sätt för föreningen att långsiktigt stärka sin ekonomi.

Volkswagen är med och gör detta möjligt tack vare samarbetsavtalet med Folkspel. Sedan starten av samarbetet 2013 har Folkspel lottat ut hundratals bilar som vinster i BingoLotto samt på Sverigelotten och BingoLottos Julkalender.

Henrik Lindroth, Marknadschef på Folkspel:
- Våra lottprodukter utvecklas ständigt och vinsterna är grundläggande för dess framgång. Bilar har alltid varit attraktiva vinster och Volkswagen har många modeller som är omtyckta bland våra spelare.

Jeanette Asteborg, Marknadschef på Volkswagen Sverige:
- Folkspels mål är att ge Sveriges föreningar växtkraft. Detta är något Volkswagen ställer sig bakom och vi är stolta över att bidra till ett starkt föreningsliv genom vårt samarbete med Folkspel.

Folkspel ger landets föreningar ekonomiska förutsättningar att fortsätta utvecklas. Folkspel är en ideell organisation. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat närmare 16 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.