2.7.59.9, 2018-10-09 10:11:18

Våra elbilar.

100 % Volkswagen. 100 % fossilfritt.

Tack vare att fullt vridmoment finns tillgängligt direkt och hela tiden, kan elbilen accelerera omedelbart, steglöst och ljudlöst. En riktigt rolig bil med andra ord.

Det här är bilar som inte förbrukar en droppe fossilt bränsle och som kan laddas vid alla funktionsdugliga, korrekt installerade eluttag. Något det finns många fler av än bensinstationer. Dessutom kräver de betydligt mindre service än en traditionell bil. Och eftersom fullt vridmoment finns tillgängligt hela tiden kan elbilen accelerera omedelbart, steglöst och framförallt ljudlöst.

Volkswagens elbilar.

Fördelar.

Enkelt bilägande.

Lätt att ladda. Enkel att köra.

En bil alla tjänar på.

Att köra en laddhybrid är inte bara bra för miljön. Det är också förvånansvärt förmånligt ekonomiskt. Tar man hänsyn till helheten är den betydligt billigare att äga och köra än man kan tro. Som tjänstebilsförare drar du dessutom nytta av låga förmånsvärden samt låg milkostnad.

Exempel: Privatpersoner

Exemplen gäller standardutrustade bilar.

  1. Supermiljöbilarna är undantagna från fordonsskatt i 5 år. Dock endast tom 30:e juni 2018 då bonus malus träder i kraft 1:a juli.
  2. Uträkningen är baserad på ett elpris på 1,50 kr/kWh och blandad körning. Förbrukning och energikostnad kan variera beroende på körstil, temperatur, mm.
  3. Supermiljöbilspremien är en begränsad premie som utges av svenska staten. Fram till 1:a juli 2018 betalas supermiljöbilspremie ut om 20 000 kr. Efter 1:a juli träder bonus malus i kraft och bonus betalas ut om 28 356 kr till ägaren av bilen. Bonusen betalas ut tidigast efter 6 månader från registrerings datum.

Moderna batterier är högpresterande och utvecklas hela tiden. Oljan, däremot, sinar, vilket kommer pressa upp priserna ännu mer. Elbilar är inte bara miljövänligare, utan också hållbarare och bekvämare. Och driftkostnaderna för en elbil är redan idag lägre än för en traditionell bil.

Ju större mängd ren el du använder, desto miljövänligare är elbilen att köra. Om all el kommer från förnybara källor är den helt utsläppsfri. Genom vårt samarbete med OX2 kan vi erbjuda våra kunder garanterat ren el via vindkraft. Volkswagen investerar i utvecklingen av vind-, vatten- och solenergi.

Volkswagen använder den beprövade litiumjon-teknologin. Högkvalitativa komponenter garanterar att dessa batterier är funktionsdugliga lika länge som bilen. Dessutom erbjuder Volkswagen åtta års garanti på sina högspänningsbatterier.

De batterier som Volkswagen erbjuder idag når en nivå som gör dem fullt användbara i vardagen. Både vad gäller kostnad samt prestanda.

De är lika pålitliga och säkra som alla andra Volkswagen-bilar.

Allmänna reparationer, service och diagnos erbjuds hos alla certifierade Volkswagen-återförsäljare.

Jo. Därför övervägs en lagstiftning om att införa en ljudgenerator i alla elbilar som simulerar körljud. Många elbilar är reda utrustade med den här teknologin. Vid en viss hastighet är däckljuden dock tydligt hörbara, även i stadstrafik.

De blir fler varje månad. Och det kommer att fortsätta att växa i takt med att antalet elbilar ökar. Det går att jämföra med den snabba utvecklingen av bensinstationer under 1900-talet. Många förare kommer också omvandla eluttaget hemma till en privat laddningsstation.

Elbilar från Volkswagen är säkra, roliga och kostnadseffektiva. Man behöver inte kompromissa med något när man köper en elbil.

Om bilen är laddad innan färden kommer det vara lika sällsynt med ”elstopp" som med bensinstopp. Men, ifall det ändå händer bjuder vi på två fria bärgningar.

1 Vägguttag. Fullt laddad ca 9 (e-up!) eller 13 h (e-Golf)
2 Väggbox. Fullt laddad ca 6 (e-up!) eller 8 h (e-Golf)
3 Laddstolpe. Fullt laddad ca 6 h (e-up!) eller 8 h (e-Golf)
4 CCS kontakt. Laddad ca 30 min (80%)

e-up!
Elförbrukning i kWh/100 km: 11,7 (bland. körn.)
CO2-utsläpp i g/km: 0 (bland. körn.)
Effektklass: A+

e-Golf
Elförbrukning i kWh/100 km: 12,7 (bland. körn.)
CO2-utsläpp i g/km: 0 (bland. körn.)
Effektklass: A+

Räckvidd och förbrukning enligt NEDC. De angiva värdena fastställdes enligt lagligt stipulerade mätmetoder. Uppgifterna refererar inte till en enskild, individuell bil och ingår inte i något erbjudande, utan ska enbart användas för att jämföra olika sorters bilar. Bränsleförbrukningen och CO2-utsläppen hos en bil beror inte bara på hur effektivt bilen utnyttjar bränslet, utan påverkas även av körförhållanden och andra icke-tekniska faktorer (t.ex. miljö). Extrautrustning och tillbehör (anpassade delar, däck, osv.) kan påverka relevanta fordonsparametrar, t.ex. vikt, rullmotstånd och aerodynamik, och tillsammans med väder- och trafikförhållanden även påverka förbruknings- och prestationsvärden.

Enligt gällande version av direktivet 1999/94/EG: Ytterligare information om officiell bränsleförbrukning och de officiella specifika CO2-utsläppen hos nya personbilar finns i “Guide on Fuel Economy, CO2 Emissions and Power Consumption of New Passenger Cars” som erbjuds kostnadsfritt hos alla återförsäljare och på DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Helmuth-Hirth-Straße 1, D-73760 Ostfildern eller på www.dat.de

Effektklasser värderar bilar baserat på CO2-utsläpp, med hänsyn till fordonets egenvikt. Bilar som motsvarar genomsnittet placeras i klass D. Bilar som är bättre än genomsnittet placeras i klass A+, A, B eller C. Bilar som är sämre än genomsnittet placeras i klass E, F eller G.