We Upgrade - alltid uppdaterat
1
We Upgrade - alltid uppdaterat
1
We Upgrade - alltid uppdaterat
1

We Upgrade.
Förprogrammerad för din framtid.

Lycka till i framtiden! I efterhand.

We Connect 2 är ditt inträde i den senaste generationen mobila onlinetjänster i den nya Golfen. Om du önskar finns många We Connect-tjänster tillgängliga för dig redan från början. Efter en enda aktivering och registrering med ditt Volkswagen ID gör We Connect inte bara din vardag mer trevlig, utan också mer bekväm. Det som är nytt för dig är alternativet att aktivera din Volkswagen för utvalda nya funktioner även efter att du har köpt bilen. Den kan mycket enkelt anpassas i efterhand online. I din In-Car-shoppen i infotainmentsystemet. Här kan du som We Connect huvudanvändare ladda ner de tillgängliga ”We Upgrade”1 funktionerna för din bil.

Din Volkswagen slutar aldrig att lära sig: We Upgrade funktioner för den nya Golfen

We Upgrade - Intuitiv röstfunktion

Röststyrning: ”Hej Volkswagen

Din Golf förstår dig. Med tilltalet ”Hej Volkswagen” går du in i en naturlig dialog – detta möjliggör säker och bekväm kontroll av telefoni, media eller navigering. För att göra detta, aktivera röststyrningen för ditt navigationssystem ”Discover Media” och kontrollera bilens funktioner med din röst. Beroende på bilmodell och utrustning kan sedan många av bilens funktioner röststyras. På så sätt kan du helt koncentrera dig på vägen och njuta av dina bilresor ännu mer från och med nu.

We Upgrade - få tillgång till smartphone-data snabbt och enkelt

App Connect3: Ta med dig dina appar i bilen

Med App-Connect kommer utvalda appar och innehåll överförs direkt till din Volkswagen på infotainmentsystemets display och kan hanteras bekvämt och tydligt i ditt synfält. Så det är väldigt enkelt att komma åt, till exempel musik, nyheter, kartor eller ljudböcker. Volkswagen erbjuder tre gränssnitt för att ansluta smartphones med många alternativ: Apple CarPlay™, Googles Android Auto™ och MirrorLink®. Användningen av Apple CarPlay™ är också möjlig som ”We Upgrade” funktion utan kabel för navigationssystemet ”Discover Media”. För att undvika distraktion kan endast certifierade appar startas under körning. 

We Upgrade - automatisk upp- och nedbländning, utan att blända

Light-Assist: Bländningsfri. I nästan alla situationer.

”Light Assist” -helljusassistenten gör att körning i den nya Golfen visas i ett helt nytt ljus. Med en kamera installerad bakom framrutan, kan Light Assist detektera ankommande och framförkörande fordon inom systemgränserna och växla automatiskt mellan halv- och helljus.

Punktbelysning i flera färger: För inre lugn.

Ge din nya Golf mer personlighet. Genom att bygga ut den vanliga punktbelysningen kan kupén lysas upp efter humör tack vare individuellt färgval. För att göra detta ska du tända upp interiören i upp till 32 färgvariationer. Anpassa till ett kallare eller varmare färgklimat när du kör i den upplysta metropolen eller på natten på den mörka landsvägen: På varje resa skapar du en annan, passande atmosfär för dig själv och dina passagerare.

We Upgrade - Stämningsfull belysning i innerutrymmet

We Upgrade. Du också?

Har du redan den nya Golfen och ett giltigt We Connect-avtal? Som We Connect-huvudanvändare testar du just nu via din In-Car Shop valda funktioner gratis under en provmånad.

Villkor från Volkswagen
1.
För att använda artiklar från ”We Upgrade” behövs ett Volkswagen ID-användarkonto, ett giltigt We Connect-avtal och din legitimation som huvudanvändare, vilket innebär att ditt användarkonto är anslutet till ett konkret fordon. Dessutom behöver fordonet inneha de nödvändiga tekniska funktionerna och hårdvaruanordningar som behövs för varje ”We Upgrade”. Huvudanvändaren kan se tillgängliga artiklar från We Upgrade för varje fordon i In-Car-shoppen i infotainmentsystemet. För avgiftsbelagda produkter måste ett betalningsmedel läggas till en gång i We Connects webbshop https://shop.volkswagen-we.com. Förvärvade och aktiverade ”We Upgrade”-funktioner blir kvar i fordonet och kan inte överföras till andra fordon.
2.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du sluta ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG via internet. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter överföring av fordonet för att registrera fordonet på www.portal.volkswagen-we.com och använda tjänsterna under hela den kostnadsfria perioden.Användning av We Connect mobila är möjligt via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning, med undantag för ”Streaming- och internettjänster”, liksom enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar kan hämtas från den externa mobiltelefonpartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas i området för nätverkstäckning i flera europeiska länder. Information om priser och de länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via mobila enheter (t.ex. smartphoner) som har möjlighet att fungera som mobila aktiva WLAN-punkter. I sådana fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör.  Tillgängligheten av individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.portal.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.
3.
App-Connect omfattar teknikerna Apple CarPlay™, Android Auto™ och MirrorLink®. För att undvika distraktion kan endast certifierade appar startas under körning. Tänk också på att vissa appar inte erbjuds för var och en av de tre teknikerna och tillgängligheten för dessa tekniker kan variera beroende på land. Information om kompatibiliteten för smartphones för Apple CarPlay™ finner du på https://www.apple.com/ios/carplay/, för Android Auto™ på https://www.android.com/intl/de_de/auto/ och för MirrorLink® på https://mirrorlink.com/. 

Vi rekommenderar att du uppdaterar din webbläsare

För att få en bättre upplevelse kan du använda Chrome eller Firefox..