We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Du kör ut på landet och får punktering? Det gör inget. Istället för att bli irriterad, aktivera bara servicesamtalet för att få hjälp. Även om ditt fordon detekterar en olycka är du i goda händer. I olycksfall tillkallas nämligen hjälp automatiskt. Du får den bästa möjliga hjälpen och rådgivningen tills räddningsarbetarna anländer. Så känns säkerhet.

Nödsamtalstjänst

Med ”Nödsamtalstjänst” får du hjälp i nödsituationer. Vid svåra olyckor, till exempel om airbagen utlöses, så tillkallas hjälp automatiskt. Om din Volkswagen identifierar en olycka, ansluter tjänsten till Volkswagens nödcentral och skickar viktig information till räddningstjänsten. Du har dessutom möjlighet att tillkalla hjälp manuellt med ett knapptryck.

We Connect – personlig hjälp i nödsituationer
We Connect – snabb hjälp vid haveri med ett knapptryck

Servicesamtal

Vid motorstopp är vi snabbt på plats. Genom att trycka på en knapp kan du aktivera servicesamtal i fordonet och skicka uppgifter om din position och ditt fordon till Volkswagens nödcentral. En medarbetare hjälper dig då att identifiera orsaken till problemet eller, om det behövs, skickar en servicebil till dig om problemet inte går att lösa omedelbart.

Online-stöldskyddslarm

Luta dig bekvämt tillbaka och låt din Volkswagen sköta resten. I händelse av ett inbrottsförsök meddelas du av We Connect-appen på din smartphone eller via e-post.*

* Endast i kombination med det valfria stöldskyddslarmet

We Connect – stöldlarm direkt på smarttelefonen

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24Opens a phone link (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516Opens a phone link. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online via www.myvolkswagen.net eller appen Volkswagen We Connect” (tillgänglig i App Store och Google Play Store). För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen Volkswagen We Connect” och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car-appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car-appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil aktiv WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria appen Volkswagen We Connect” behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör.   Vilka tjänster som ingår i paketen We Connect och We Connect Plus kan variera från land till land. Tillgängligheten är också beroende av fordonsmodell, utrustning och installerad mjukvaruversion. Detta gäller även för tjänster från tredjepartsleverantörer. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om gällande villkor för ditt mobilabonnemang.
3.

Angivna förbruknings- och utsläppsvärden har uppmätts i enlighet med lagstadgade mätmetoder. 1 januari 2022 ersatte WLTP-testcykeln helt NEDC-testcykeln vilket innebär att för fordon med typgodkännande efter detta datum saknas NEDC-värden.

Uppgifterna avser inte ett separat fordon och utgör inte en del av erbjudandet, utan anges endast för att möjliggöra en jämförelse mellan olika fordonstyper. Extrautrustning och valda tillbehör (påbyggnader, däckdimensioner osv.) kan ändra relevanta fordonsparametrar såsom vikt, rullmotstånd och aerodynamik och därmed vid sidan om väderlek, trafikförhållanden och individuellt körbeteende påverka bränsleförbrukning, elförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda. På grund av de mer realistiska testvillkoren blir värden på bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp uppmätta enligt WLTP i många fall högre än de som uppmätts enligt NEDC. Detta kan leda till motsvarande ändringar av fordonens beskattning fr.o.m. 1 september 2018. Mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC finns på https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/wltp.html.

Mer information om den officiella bränsleförbrukningen och officiella, specifika CO₂-utsläpp för nya personbilar finns i ”Guide för bränsleförbrukning, CO₂-utsläpp och strömförbrukning på nya personbilar” som finns att få gratis på alla försäljningsställen och hos DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern, Tyskland eller på www.dat.de/co2.

  • Bilden kan avvika från svensk standard.