We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Du kör ut på landet och får punktering? Det gör inget. Istället för att bli irriterad, aktivera bara servicesamtalet för att få hjälp. Även om ditt fordon detekterar en olycka är du i goda händer. I olycksfall tillkallas nämligen hjälp automatiskt. Du får den bästa möjliga hjälpen och rådgivningen tills räddningsarbetarna anländer. Så känns säkerhet.

Nödsamtalstjänst

Med ”Nödsamtalstjänst” får du hjälp i nödsituationer. Vid svåra olyckor, till exempel om airbagen utlöses, så tillkallas hjälp automatiskt. Om din Volkswagen identifierar en olycka, ansluter tjänsten till Volkswagens nödcentral och skickar viktig information till räddningstjänsten. Du har dessutom möjlighet att tillkalla hjälp manuellt med ett knapptryck.

We Connect – personlig hjälp i nödsituationer
We Connect – snabb hjälp vid haveri med ett knapptryck

Servicesamtal

Vid motorstopp är vi snabbt på plats. Genom att trycka på en knapp kan du aktivera servicesamtal i fordonet och skicka uppgifter om din position och ditt fordon till Volkswagens nödcentral. En medarbetare hjälper dig då att identifiera orsaken till problemet eller, om det behövs, skickar en servicebil till dig om problemet inte går att lösa omedelbart.

Online-stöldskyddslarm

Luta dig bekvämt tillbaka och låt din Volkswagen sköta resten. I händelse av ett inbrottsförsök meddelas du av We Connect-appen på din smartphone eller via e-post.*

* Endast i kombination med det valfria stöldskyddslarmet

We Connect – stöldlarm direkt på smarttelefonen

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt
Kontakt
Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24 (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.de

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
3.

De angivna förbruknings- och avgasvärdena har fastställts enligt lagligt föreskrivna mätmetoder. Sedan 1 september 2017 blir vissa nya bilar typgodkända enligt den globalt harmoniserade testmetoden för personbilar och lätta lastbilar (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), en realistisk testmetod för mätning av bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp. Fr.o.m. 1 september 2018 kommer WLTP att allt eftersom ersätta den nya europeiska körcykeln (NEDC). På grund av mer realistiska testvillkor är de värden för bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp som mätts i enlighet med WLTP i många tillfällen högre än de som mätts i enlighet med NEDC. Detta kan leda till motsvarande ändringar fordonsskatten fr.o.m. 1 september 2018. Mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC finns på https://www.volkswagen.se/sv/om-volkswagen/wltp.html.

För tillfället måste fortfarande NEDC-värdena anges. När det handlar om nya bilar som har ett typgodkännande enligt WLTP beräknas NEDC-värdena med hjälp av WLTP-värdena. Det är frivilligt att ange WLTP-värdena fram tills de är obligatoriska. När NEDC-värdena anges med max.- och min.-värde gäller de inte ett enskilt, individuellt fordon och är inte en del av erbjudandet. De används då bara till att jämföra olika fordonstyper. Ytterligare utrustning och tillbehör (tillbehör, däckstorlek, etc.) kan användas för att bestämma relevanta fordonsparametrar, t.ex. fordonsparametrar som vikt, rullmotstånd och aerodynamik, ändra och påverka vid väder- och trafikförhållanden och individuellt körbeteende, bränsleförbrukning, strömförbrukning, CO₂-utsläpp och fordons körprestanda.

Mer information om den officiella bränsleförbrukningen och det officiella, specifika CO₂-utsläppet på nya personbilar finns i ”Guide för bränsleförbrukning, CO₂-utsläpp och strömförbrukning på nya personbilar” som finns att få gratis på alla försäljningsställen och hos DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2).