We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1
We Connect-tjänster säkerhet – snabb hjälp på begäran
1

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Säkerhet.
Snabb hjälp på begäran.

Du kör ut på landet och får punktering? Det gör inget. Istället för att bli irriterad, aktivera bara servicesamtalet för att få hjälp. Även om ditt fordon detekterar en olycka är du i goda händer. I olycksfall tillkallas nämligen hjälp automatiskt. Du får den bästa möjliga hjälpen och rådgivningen tills räddningsarbetarna anländer. Så känns säkerhet.

Du kör ut på landet och får punktering? Det gör inget. Istället för att bli irriterad, aktivera bara servicesamtalet för att få hjälp. Även om ditt fordon detekterar en olycka är du i goda händer. I olycksfall tillkallas nämligen hjälp automatiskt. Du får den bästa möjliga hjälpen och rådgivningen tills räddningsarbetarna anländer. Så känns säkerhet.

Nödsamtalstjänst

Med ”Nödsamtalstjänst” får du hjälp i nödsituationer. Vid svåra olyckor, till exempel om airbagen utlöses, så tillkallas hjälp automatiskt. Om din Volkswagen identifierar en olycka, ansluter tjänsten till Volkswagens nödcentral och skickar viktig information till räddningstjänsten. Du har dessutom möjlighet att tillkalla hjälp manuellt med ett knapptryck.

We Connect – personlig hjälp i nödsituationer
We Connect – snabb hjälp vid haveri med ett knapptryck

Servicesamtal

Vid motorstopp är vi snabbt på plats. Genom att trycka på en knapp kan du aktivera servicesamtal i fordonet och skicka uppgifter om din position och ditt fordon till Volkswagens nödcentral. En medarbetare hjälper dig då att identifiera orsaken till problemet eller, om det behövs, skickar en servicebil till dig om problemet inte går att lösa omedelbart.

Online-stöldskyddslarm

Luta dig bekvämt tillbaka och låt din Volkswagen sköta resten. I händelse av ett inbrottsförsök meddelas du av We Connect-appen på din smartphone eller via e-post.*

* Endast i kombination med det valfria stöldskyddslarmet

We Connect – stöldlarm direkt på smarttelefonen
We Connect – håll koll på områdets gränser och hastigheten

Områdesmeddelande och hastighetsmeddelande

Med tjänsten områdesmeddelande har du alltid koll på din Volkswagen. Få meddelanden automatiskt när ditt fordon kör in i eller lämnar vissa områden vid definierade tider på dagen. Med tjänsten hastighetsmeddelande kan du aktivera valda hastighetsbegränsningar som föraren av ditt fordon ska följa.

Villkor från Volkswagen
1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du sluta ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG via internet. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter överföring av fordonet för att registrera fordonet på www.portal.volkswagen-we.com och använda tjänsterna under hela den kostnadsfria perioden.Användning av We Connect mobila är möjligt via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning, med undantag för ”Streaming- och internettjänster”, liksom enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar kan hämtas från den externa mobiltelefonpartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas i området för nätverkstäckning i flera europeiska länder. Information om priser och de länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via mobila enheter (t.ex. smartphoner) som har möjlighet att fungera som mobila aktiva WLAN-punkter. I sådana fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör.  Tillgängligheten av individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.portal.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.

Vi rekommenderar att du uppdaterar din webbläsare

För att få en bättre upplevelse kan du använda Chrome eller Firefox..