We Connect-tjänster komfort – som gjord för dig
1

Komfort.
Som gjord för dig.

Komfort.
Som gjord för dig.

Du behöver bilen, men din partner har nyckeln? Den kan enkelt skickas via din smartphone. Tack vare personlig anpassning aktiveras dina personliga inställningar på nolltid. Känn dig som hemma – även på vägen till kontoret: Säg bara ”Kör mig till jobbet” och din Volkswagen startar navigeringen. Den förstår dig nämligen bättre än någonsin förr. Det är lagarbete.

Online-parkeringsvärmare

På kalla dagar kan du förvärma din bil medan du fortfarande äter frukost. Med tjänsten online-parkeringsvärmare* kan du dessutom använda appen ”We Connect” för att bestämma när du ska åka, så att du alltid möts av en uppvärmd och avfrostad bil.

* Endast i kombination med den valfria utrustningen parkeringsvärmare.

We Connect – Luftkonditionera bilen via smartphone innan du kör
We Connect – Din smartphone blir en bilnyckel

Mobilnyckel

Säg hej då till att leta efter nycklar – din smartphone blir en mobil nyckel* som öppnar och startar din Volkswagen på nolltid. Skicka ytterligare digitala nycklar till dina vänner och familjemedlemmar för att få ut mesta möjliga av ditt fordon. De första fem mobila nycklarna är kostnadsfria, ytterligare nycklar kan du köpa direkt i In-Car-Shop i ditt infotainmentsystem eller i We Connect-webshopOpens an external link.  Alternativt kan du ta hjälp på plats av din Volkswagen-partner. Där kan du också köpa en som du kan använda för att köpa mobila nycklar i våra shoppar.

* Endast tillgängligt med navigationssystemet ”Discover Pro” (för Passat, Arteon och Golf) eller Discover Media (endast Golf) som erbjuds som tillval och i kombination med We Connect-appen. Till att börja med är fem mobila nycklar kostnadsfritt tillgängliga för Passat och Arteon, och för Golf är fem mobila nycklar tillgängliga efter köp av funktionen. De mobila nycklarna kan lösas in inom de första fyra åren från det att We Connect-avtalet undertecknades. Vidarebefordran av en mobil nyckel kräver en identitetsverifiering av nyckelsändaren via Volkswagen Ident-proceduren. Efter installationen på en kompatibel smartphoneOpens an external link har den mobila nyckeln ett års giltighet kopplat till slutenheten.

Personalisering

Din Volkswagen känner igen dig. När du har skapat ditt VW-konto och loggar in i bilen för första gången, så aktiverar den helt automatiskt och – beroende på utrustningen – dina personliga inställningar för olika system: alltifrån säte till belysning, klimatinställningar, infotainment och navigeringssystem till förarstödsystemet. Maximal komfort när man växlar mellan olika bilar och när en bil har flera förare.

We Connect – Ta med dig dina personliga inställningar
We Connect – online-röststyrning

Online-röststyrning

Med online-uppgraderingen för tillvalet röststyrning* får du en ännu bättre styrning via röstkommandon. Välj din favoritmusik online, sök efter din favoritwebbradiokanal via röstkommando och dra nytta av den intuitiva målinmatningen vid navigering. I nya Golf kan du dessutom diktera och få e-postmeddelanden upplästa eller manövrera dina In-Car-appar – allt utan att ta blicken från vägen.

* (Online-)röststyrning finns för närvarande tillgänglig för följande språk: tyska, engelska (GB och US), franska, spanska, tjeckiska och italienska. 

Servicebokning

För att du ska kunna koncentrera dig på det som verkligen är viktigt i vardagen kan Volkswagen sköta dina servicebokningar åt dig om du önskar det. Så snart det är dags för service, t.ex. en inspektion eller ett oljebyte, vidarebefordrar fordonet när det är uppkopplat mot internet alla viktiga uppgifter till din valda servicepartner som kontaktar dig med förslag på en tid för service.* Sök och välj enkelt och individuellt din Volkswagen servicepartner via kundsidorna myVolkswagenOpens an external link eller i We Connect-appen. Med hjälp av de överförda uppgifterna kan din verkstad till och med göra en uppskattning av hur mycket tid du bör planera in för servicen. Din serviceplanering sker nästintill av sig själv.

* Mer information om behandlingen av uppgifter hittar du i sekretesspolicyn via följande länk:  www.myvolkswagen.net/weconnect-legal-mod123Opens an external link

We Connect - gör det enkelt att boka service

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24 (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.
  • Bilden kan avvika från svensk standard.