We Connect-tjänster fordonsöverblick – allt du behöver veta
1
We Connect-tjänster fordonsöverblick – allt du behöver veta
1
We Connect-tjänster fordonsöverblick – allt du behöver veta
1
We Connect-tjänster fordonsöverblick – allt du behöver veta
1

Fordonsöverblick.
Allt du behöver veta.

Fordonsöverblick.
Allt du behöver veta.

Du ligger i sängen och dina tankar snurrar: Är lampan i bilen avstängd? Är dörrarna låsta? Lyckligtvis behöver du inte oroa dig för det längre. Det är bara att se efter på din smartphone. Den berättar även för dig var du har parkerat och ger information om fordonsstatus eller kommande besiktningar före resan. Det enda du behöver göra själv är att köra.

Digital instruktionsbok

Din Golf erbjuder dig en mängd tekniska funktioner och möjligheter. Det är därför som instruktionsboken för Golfen inte bara kan plockas fram som en tryckt bok eller instruktionsbok online, utan också som en förinstallerad app direkt i infotainmentsystemet på ditt fordon. Hitta snabba, tydliga och förståeliga svar på dina frågor med den digitala instruktionsboken – med interaktiv och enkel åtkomst direkt i bilens infotainmentsystem.

We Connect - Interaktiva självstudier för din Volkswagen
We Connect – kontrollera dörrar och ljus via smartphone

Dörrar och belysning

Med tjänsten ”Dörrar och belysning” kan du enkelt kontrollera via appen om dörrarna till din Volkswagen är låsta och om parkeringsljuset är avstängt. En snabb titt för en lugnande känsla.

Kördata

Funktionen ”kördata” analyserar ditt körbeteende och ger dig till exempel information om genomsnittlig bränsleförbrukning.

We Connect – analysera och optimera körbeteendet
We Connect – vetskap om var din Volkswagen står

Parkeringsplats

Med tjänsten ”Parkeringsplats” kan du med ett klick på din smartphone se var din bil står. Och om det behövs, se hur du tar dig dit på snabbaste sätt.

Fordonsstatus

All relevant fordonsdata är synlig var du än är. Exempelvis återstående körsträcka, aktuell mätarställning eller information om att batteriet bör laddas.

We Connect – viktiga fordonsdata alltid i focus

Hör av dig till oss

Hör av dig till oss

Kontakt
Kontakt
Kontakt

Har du frågor, idéer eller återkoppling? Då får du gärna kontakta oss.

Du når oss på 0200 - 8834 24 (gratis från alla telefonnät i Sverige). Du kan nå oss dygnet runt. Om din telefonoperatör inte stöder detta gratisnummer, ring 08 - 5664 2516. Kostnaderna är beroende av leverantörens avtal. Avgifter för roaming kan tillkomma för samtal från utlandet.

Du får också mycket gärna skicka e-post till:
weconnect-support@volkswagen.de

Detta kan också intressera dig

Villkor från Volkswagen

1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID-användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du ingå ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG online. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter att du har mottagit ditt fordon att registrera fordonet på www.myvolkswagen.net eller med appen ”Volkswagen We Connect” (tillgänglig via App Store och Google Play Store) och använda tjänsterna under hela den avtalade kostnadsfria perioden.
We Connects mobila onlinetjänster kan användas via en integrerad internetanslutning. De datakostnader som uppstår inom Europa övertas av Volkswagen AG inom täckningsområdet, med undantag för ”Streaming & Internet”-tjänster samt enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar samt WLAN-hotspot kan köpas från den externa mobiloperatörspartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas inom täckningsområdet i flera europeiska länder. Datavolymen i dessa paket kan användas av alla användare och medpassagerare. Information om villkor, priser och vilka länder som stöds hittar du på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via en mobil enhet (t.ex. smartphone) som har möjlighet att fungera som en mobil WLAN-hotspot. I detta fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör och endast inom täckningsområdet för respektive mobilnät. Att ta emot datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), beroende på ditt mobilabonnemang, i synnerhet vid användning utomlands.
För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett mobilabonnemang (befintligt eller separat) med din mobiloperatör. 
Tillgängligheten hos individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Mer information finns på www.connect.volkswagen-we.com och hos din Volkswagen-partner. Kontakta din mobiloperatör för information om villkor för abonnemang.