We Connect-aktiveringsinstruktioner 1

Så kan du använd de mobila onlinetjänsterna i din Volkswagen.
Läs om de steg du behöver ta för att använda We Connect.

  1. We Connect-aktiveringsinstruktioner | Onlinetjänster för Volkswagen
We Connect instruktioner för användare av navigationssystemet ”Discover Pro”
1

För användare av navigationssystemet ”Discover Pro”

Följande instruktioner leder dig steg för steg genom aktiveringsprocessen för We Connect. Om du vill registrera dig i fordonet eller med appen och dina fordonstangenter väljer du en av de två instruktionerna.

We Connect-instruktioner för användare av navigationssystemet ”Discover Media”

För användare av navigationssystemet ”Discover Media”

Följande instruktioner leder dig steg för steg genom aktiveringsprocessen för We Connect. Om du vill registrera dig i fordonet eller med appen och din bilnyckel väljer du en av de två instruktionerna.

We Connect-instruktioner för användare av radion ”Composition”

För användare av radion ”Composition”

Följande instruktioner leder dig steg för steg genom aktiveringsprocessen för We Connect.

Villkor från Volkswagen
1.
För att kunna använda We Connect-tjänsterna behöver du ett Volkswagen ID användarkonto och du måste logga in på We Connect med ditt användarnamn och lösenord. Dessutom måste du sluta ett separat We Connect- eller We Connect Plus-avtal med Volkswagen AG via internet. För We Connect Plus har du 90 dagar på dig efter överföring av fordonet för att registrera fordonet på www.portal.volkswagen-we.com och använda tjänsterna under hela den kostnadsfria perioden.Användning av We Connect mobila är möjligt via en integrerad internetanslutning. De kostnader som uppstår inom Europa uppbärs av Volkswagen AG i enlighet med omfånget för nätverkstäckning, med undantag för ”Streaming- och internettjänster”, liksom enskilda tjänster i In-Car appar. Datapaket för användning av ”Streaming & Internet”-tjänsterna, enskilda tjänster i In-Car appar kan hämtas från den externa mobiltelefonpartnern ”Cubic Telecom”. De kan användas i området för nätverkstäckning i flera europeiska länder. Information om priser och de länder som stöds finns på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt är det möjligt att använda webbradio och mediastreaming via mobila enheter (t.ex. smartphoner) som har möjlighet att fungera som mobila aktiva WLAN-punkter. I sådana fall är motsvarande tjänster endast tillgängliga med ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör, och endast med täckningen för respektive nätverk för mobiltelefoner. Mottagning av datapaket från internet kan leda till ytterligare kostnader (t.ex. avgifter för roaming), avhängigt av ditt mobiltelefonabonnemang och speciellt vid användning utomlands. För att använda den kostnadsfria We Connect-appen behöver du en smartphone med lämpligt iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort med datamöjlighet och ett befintligt eller separat mobiltelefonkontrakt mellan dig och din mobiltelefonleverantör.  Tillgängligheten av individuella We Connect- och We Connect Plus-tjänster som beskrivs i paketen kan variera från land till land och är beroende av både fordonet och utrustningen. Tjänsterna är tillgängliga under den överenskomna avtalsperioden och kan komma att ändras eller upphöra under avtalsperioden. Ytterligare information finns på www.portal.volkswagen-we.com och genom ditt Volkswagen-ombud. Kontakta din mobilleverantör för information om villkor för avgifter.

Vi rekommenderar att du uppdaterar din webbläsare

För att få en bättre upplevelse kan du använda Chrome eller Firefox..