2.11.78.3, 2018-12-12 17:00:41
Car-Net: Aktuell information

Car-Net.

Aktuell driftsinformation.

Tack för att du använder Volkswagen Car-Net!
Volkswagen arbetar ständigt för att utveckla och förbättra utbudet av tjänster och funktioner för dig som kund. Tyvärr kan det medföra kortare perioder med driftsstörningar då tjänster och data kan vara otillgängliga eller ej uppdaterade. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta kan medföra för dig och hoppas på din förståelse.
Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta oss (se nedan).

2018-06-08: Planerat underhåll.

Från lördag den 9 Juni 23.30 till söndag 10 juni 00.30 kommer Car-Net vara stängd för underhållsarbete. Under denna tid kan du inte använda Car-Net appen och kommer inte kunna logga in på Car-Net kundportalen.

Information om underhållsarbetet visas på Kundportalen under den aktuella tiden.

2018-05-31: Inga rapporterade driftstörningar.

Just nu finns det inga rapporterade driftstörningar och dina tjänster bör fungera som förväntat. Störningen som fanns 29-30 maj är nu åtgärdad.

2018-05-30: Störningar på Car-nets fjärrstyrda tjänster.

Vi har sedan kvällen 2018-05-29 störningar på fjärrstyrda Car-Net tjänster. Den tillfälliga störningen kan påverka de fjärrstyrda funktionerna både i Car-Net-appen och på Car-Net kundportalen.

Felsökning pågår och vi hoppas på en snabb lösning. Felanmälan till oss eller VW-verkstaden behövs inte.

2018-03-15: Uppdatering som åtgärdar kontaktproblem nu tillgänglig.

Får du ofta/regelbundet meddelanden i Car-Net appen om att bilen inte kan nås eller att du inte kan starta en tjänst via Car-Net appen?

Nu finns det en åtgärd för det och innebär att en uppdatering av parametrarna som styr kommunikationen mellan Car-Net appen och bilen kan behöva göras.
Du är välkommen att kontakta din VW-verkstad för mer hjälp och för en kontroll på om din bil berörs av uppdateringen. 

Om du önskar kontakt i det här med oss, se våra kontaktuppgifter och informationen vi behöver från dig längre ner på sidan.

2018-02-09: Driftstörning på inloggning via Car-Net appen, nu löst!

Vi har haft störningar på inloggningsfunktionen i Car-Net appen. Android-användare påverkades av detta men det är nu löst och du ska nu kunna logga in på Car-Net appen igen! Om du önskar kontakt i det här eller har andra Car-Net frågor, se våra kontaktuppgifter och informationen vi behöver från dig längre ner på sidan.

2017-12-17: Planerat underhåll och uppdatering i Car-Net.

Söndagen den 17 december 2017 kommer Car-Net systemet vara stängd för underhåll och uppgradering.

Följande störningar kan uppträda:

  • Mellan kl 8 och kl 10 är inga nyregistreringar möjliga. Redan registrerade fordon påverkas inte.
  • Mellan kl 12 och kl 13 och ca kl 19 kommer användare inte att kunna logga in till sin Car-Net app eller på Car-Net Kundportalen under maximalt 10 minuter.   

2017-12-14: Inloggningsproblem.

Har du upplevt inloggningsproblem i din Car-Net app? Car-Net app version 4.3.4 som åtgärdar detta finns nu till nedladdning i din Appstore (iPhone) och i Google Play (för Android-enheter).

Om du önskar kontakt i det här med oss, se våra kontaktuppgifter och informationen vi behöver från dig längre ner på sidan.

Passat GTE

(Bilar som tillverkas från och med vecka 45/2016)

Nu är det möjligt att starta din bil på eldrift även när utetemperaturen är lägre än -10 grader Celsius. Det förutsätter dock att batteriet inte har en temperatur som är lägre än -10. I bilar som tillverkats till och med vecka 44/2016 har det varit yttertemperaturen som avgjort om bilen kan startas på eldrift eller via TSI-motorn.

Nyhet: Security & Service

Från och med november (vecka 45) 2016 får du som beställer en ny Passat GTE även tillgång till Car-Net-tjänsterna ”Security & Service”.
Vid beställning av en ny Tiguan är det från samma vecka möjligt att välja Security & Service-tjänsterna som tillval. Läs mer om de nya tjänsterna och funktionerna som ingår på

Har du synpunkter eller önskar hjälp i Car-Net ärenden?

Hör av dig till oss via mejl på kundservice@volkswagen.se med:

  1. Registreringsnummer på bilen:
  2. Ditt användarnamn för Car-Net:
  3. Beskrivning på vad som inte fungerar för dig:
  4. Bild på det som inte fungerar för dig/bild på meddelandet du får i Car-Net appen/webbportalen /i bilen:
  5. Tid och datum på när det slutade att fungera för dig/när du fick meddelandet i Car-Net appen/webbportalen /i bilen:
  6. Car-Net appens version:

Telefon: 08-120 810 80

  • Mån-Tors 08:00 - 17:00,
  • Fre samt dag före röd dag eller helgdag 08:00 - 16:00

Med vänlig hälsning,
Volkswagen